Bang&Olufsen - er det verdt no peng?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bang&Olufsen - er det verdt no peng?

Hei!

Har arvet en bang&olufsen Beomaster 7000 forsterker og en beocord 7000 kassettspiller....

Er dette verdt noe penger? Forsterkeren er stadig i bruk ilag med en technics cd-spiller og ett par dårlige jamo høgtalere, mens kassett spilleren står der til pynt og er nesten ikke brukt noensinne.

Det fungere perfekt....

Men jeg lurer på å få tak i orginal CD-spiller viss det ikke er verdt stort...

Hvor kan jeg finne noe slikt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tylerdurden
    Hei!

Har arvet en bang&olufsen Beomaster 7000 forsterker og en beocord 7000 kassettspiller....

Er dette verdt noe penger? Forsterkeren er stadig i bruk ilag med en technics cd-spiller og ett par dårlige jamo høgtalere, mens kassett spilleren står der til pynt og er nesten ikke brukt noensinne.

Det fungere perfekt....

Men jeg lurer på å få tak i orginal CD-spiller viss det ikke er verdt stort...

Hvor kan jeg finne noe slikt?

Hej,

Lækkert, B&O beosystem 7000, med beomaster 7000 (radio), beocord 7000 (2 stk båndoptager) + 1 stk beogram 7000 (cd-afspiller)

Dette anlæg er til salg på QXL i Danmark, det er indtil nu oppe på 5000,- danske kroner, så du kan måske danne dig et intryk af hvad dit er værd.

mvh. PE

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på denne tråden...

Har en Beogram 8002 platespiller stående her, kosta vel 8-10 lapper på 80-tallet.

Tangentialarm og et lekkert design, selv om den er litt ruvende og ikke akkurat passer inn i et moderne rack.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Solgte mitt eget BeoSound 9000 da jeg skulle begynne med hjemmekino. Følgende side er svært informativ for de som enten har, eller lurer på produktsortementet til B&O: BeoMaster 7000 Tuner/Amplifier

Newcomer trønderbataljon sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt med gammel B&O, meget kreative konstruksjonsmetoder som skiller seg ut fra andre produsenter.
    Kjøpte i går Beovox 120x for 70kr
    Bassene var dessverre most, men skal vist passe med Peerless SLS213-830667.

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trønderbataljon
    Morsomt med gammel B&O, meget kreative konstruksjonsmetoder som skiller seg ut fra andre produsenter.
    Kjøpte i går Beovox 120x for 70kr
    Bassene var dessverre most, men skal vist passe med Peerless SLS213-830667.

dette var godbiter!

loppemarked? fant selv mine Rauna Tyr 2 på et loppemarked, kjøpt for 50kr med target stativer, og senere etter litt jobb solgt for 1200 kr. angrer som en hund at jeg solgte de! skulle gjerne kjøpt de tilbake for enda mer!

mvh
    stian

Newcomer trønderbataljon sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, på søppelfyllinga..., noen hadde kastet dem.
    Har en liten butikk i sammenheng med fyllinga her, så finner noen godbiter av og til.
    Har tenkt å bygge de opp igjen og bruke de sammen med vinyl og rørforsterker. Håper det blir så varmt og ekte som jeg ser for meg.

Newcomer Ztaal3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, jeg lure meg inn her jeg også... :-D

jeg har nå brukt min bestemors gamle arve gods høytalere i mange forskjellige oppsett...

Det er noen gode gamle Beovox s35, så er jeg veldig nyskjerrige på disse da dem spiller UTROLIG pent for å være noen oldis høytalere...

Hva kan dem være verd, eller er det noe jeg bare burde ta vare på?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par høyttalere som jeg tror ligner en del; Beovox s45-2. Fikk dem av faren til en kamerat av meg, han hadde lagret dem til et loppemarked, også ble de ikke solgt. Fullstendig strøkne. Sjekka på et B&O-forum hvor mye de var verdt, og de sa ca 1000, hvis jeg hadde stativene til dem. Noe jeg ikke hadde.

Men etter det ble jeg litt bitt av hifibasillen, og kjøpte et hjemmekinoanlegg, alt av brukte eller billige(bakhøyttalerne og center heter "Koda" og kostet 475 på qxl...) deler... Kosta 3 000 til sammen.
    Men pokker som det spiller! Har fått flere komplimenter av folk som har vært på besøk og som har hjemmekinoanlegg selv at "dette anlegget låt dritbra!".

Jeg tror jeg takke mye av den bra lyden til s45-2'ene. De spiller klokkeklart, selv om bassen kanskje er litt tynn, har jeg en meget god sub som fyller inn(og som selvfølgelig gjør det sub'er skal i filmer og slikt...:P). Til musikk er de utrolig vellydende; kort sagt, jeg elsker dem, og de spiller til en verdi av langt over det jeg sannsynligvis klarer å selge dem for. Ikke regn med at dine høyttalere er verdt noe særlig mer. Men hvis de spiller omtrent like bra som s45-2, ville jeg anbefale deg å bruke dem.

Newcomer Peter Pan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det nostalgiske B&O hjørne.

Hej på tråden

Her findes en Dansk forum/tråd hvor der ligger mange oplysninger om ældre B&O produkter.

Det nostalgiske B&O hjørne.

HIFI4ALL.DK Forum: Det nostalgiske B&O hjørne.

Med venlig hilsen Peter Pan

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •