Musical Fidelity "Studio T"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Musical Fidelity "Studio T"

Heisann!

En kompis av meg har en Musical Fidelity Studio T Effektforsterker.

Er dette noe bra? Vi veit ikke helt størrelsen på denne.. noen som kan hjelpe oss?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den så unektelig spesiell ut..
    Kan virke som at dette er en studio-forsterker, og du kan risikere at du blir sittende i ei evighet å søke på nettet før du finner noe info...
    Har du testa den ut?

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant litt info..

diyAudio Forums - musical fidelity studio T

Sitat, AMV8:

-Hi

I have two of these amps

The output devices are 2sj82/3 and 2sk226/7 if two hole fixing.
    These are difficult to replace with alternatives without extensive circuit changes due to circuit stability. From memory the other transistors are mpsa general transistors. You can probably change for bc 550/560.

If the amplifier is the Dr T or the Studio T the circuit is probably the same as the Dr T. I have a schematic that I drew at home. If the amplifier is called the DR T Mk 2 it may have the same circuit as the P270. That circuit is on diyaudio.

I would check the output devices before assuming that they are damaged. This is a cool running amplifier with low bias and damage to output devices is not usual.

The usual fault is that resistors on the power supply rails burn out. They reduce the voltage from 62v to 18v for the input stage. From memory they are 1500ohm 3 watt. I change them to 20 watt but they still run hot. Later models changed these to a pass transistor arrangement.

The power supply is basic with only 22,000uf per rail feeding two 150 watt channels. The transformer is 625va with 62 0 62 vdc rails. It benefits from a bridge per channel and additional capacitance.

Don

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde vært kulest med et innsidebilde...
    edit, men so var det det i linken ja

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en eier i ett forum si dette om den:

Sitat: It has dual torroids, 150wpc and class A to25 wpc. The Pre is an early musical fidelity that was supposedly hand built by the founder. I do not care about that. It flat out just sounds warm,dynamic, and above all musical.

Fant jeg en eier si om den... Men jeg vet ikke, var vanskelig å finne info om den.

Welcome to Musical Fidelity fant jeg ikke noe på heller, men leitet meg ikke i hjel heller

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar! Vi kan skrive under på at den hvertfall spiller bra! Dvs, han har en tilsvarende forforsterker, "mannen i gata" signalkabler, "100 kroner meter'n" HT kabler, 400 kroners euroline DVD spiller, og Cerwin Vega VF-15 høyttalere.. Det dundrer!

Men vi dro på Hifi Klubben i drammen og selgeren holdt på å rive seg i håret av hva slags høyttalere han hadde! Han ville anbefale B&W 800D og skulle fikse finansiering på minuttet hehe..
    Vi fikk også lyttet på noen B&W DM604S3 med forsterkeren, og han kommer nok til å kjøpe dem i stedenfor CV!

Før ble forsterker og forforsterker brukt på noen relativt store KEF høyttalere..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •