Noen som har en Wire Opptaker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har en Wire Opptaker?

Er på jakt etter en Wire Opptaker som går på 220-240v/50hz. Noen som har en til salgs?

For de av dere som ikke vet hva en Wire Opptaker er, ta en titt her:
    Wire recording - Wikipedia, the free encyclopedia

Mvh,
    Andreas

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har en ,vel ikke til salgs,og ikke funksjonerbar ennå.Det er en 78 platespiller med en vireopptaker montert under.Dette slik at du kan spille inn fra 78 plater og over til vire.Dette systemet står det sannelig respekt av!Det er nesten utrolig at de fikk noe så komplisert,etter datidens standard,til å fungere.Viren er syltynn,og satte store krav til forsiktighet fra bruker sin side.Fikk du en floke på viren så var det faktisk tilnærmet umulig å løse den.Jeg mener å ha fått meg fortalt at de kunne lagre ca 15-20 sanger på en virespole.jeg har som sagt ennå ikke fått reparert min!
    På spiller/opptakeren min så er det samme motoren til viren som til plsp,bare med forskjellig utveksling.Den er Amerikansk og vil ha 110V.Eliminator fulgte med-heldigvis.Jeg har hørt en slik en gang og lyden var ikke så veldig mye forskjellig fra en båndspiller fra litt senere tid.De opererer jo etter samme prinsipp,naturligvis,bare forskjellig lagringsmedium.-Men dette er sannelig snodige greier da!!Tenkte bare det kunne være morsomt for flere å høre om det.
    Mvh Rune

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •