tandberg sølvsuper 12 mono \ stereo ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

tandberg sølvsuper 12 mono \ stereo ?

har flytta hoved anlegget til stua nå å bruker det andre til pcen.. mye musikk her og.

endelig fikk jeg brukt den god tandberg sølvsuper 12 og ett par gamle jamoer fra ca samme årgang.
    det spiller veldig bra
    men nor jeg trykker ut mono knappen så får jeg kun løyd i venstre HT. men nor mono knapp står trykket inn så er det i begge.
    pcen er koblet via mini jack over gang til 2 phono så videre inn i over gang til tape ingang....

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den spiller altså ikke i stereo!
    Enkleste svaret på dette problemet ettersom du kopler dette via jack-plugg,er at pluggen ikke er satt godt nok inn i hullet sitt.Skjekk både overgang og hunnen i dataen din.Eller kanskje du har fått en defekt overgang.Det har jeg fått flere ganger i butikken.(fy og fy)!
    -Flere alternativer er:1-tape inngang (selve plugginngangen) er defekt ev har dårlig kontakt.Litt kontaktspray skulle bøte på den eventualiteten.Er den defekt,må du skjekke loddingene på baksiden(ev bytte den)
    2-Den ene utgangen(kanskje transistor i utgangen?)er defekt.Da må det feilsøkes av noen som har greie på det,og så repareres.
    3-Dårlig kontakt i stereo/mono knappen.Da må du inni å smøre.Det er en brun kanal på innsiden som utgjør kontaktene i knappen
    4-Dårlig kontakt i balanseknappen(potmeter).Du må forsøke å smøre der også.Bruk en el-smurning.
    Ligg unna CRC 5-56!Den egner seg dårlig.
    5-Dårlig kontakt i volumknappen(potmeter)Samme som pkt 4.
    Mvh Rune

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant ut..phono over gang til din pluggen var ikke dytta nok inn i tape ingangen.
    må smøre litt her hører jeg.. litt dårlig kontakt i tape ingang.

kunne også bruke platespiller ingang også vis jeg trykket inn den lille knappen vesiden av ingangen.
    men var ikke like god lyd da.

men takk både volum balanse trebel å bass hjul funker bra

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •