Gammelt utstyr større verdi for pengene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gammelt utstyr større verdi for pengene?

Har en gammel NAD 106 mener den er steinrå for pengene, stakkarslie 300kr inkludert frakt og porto. Rart og tenke den kostet 599$ ny i 90 tallet...
    Det samme gjelder min Doxa 70, betalte 2500 for den. Litt trafostøy ja men mener det er det råeste forsterkern jeg har anskaffet for pengene.

Alle som spør meg om hvilke forsterkere de skal kjøpe så refererer jeg altid til gammelt brukt. Da jeg selv mener det er best bang for the buck (hvis de funker da).

Hva mener dere?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det mye gammelt som er dårlige greier også da.Ellers er jeg enig med deg.Bra gammelt utstyr kan i mange tilfelle spille mye bedre enn forholdsvis dyrt,nytt.Noe reparasjon må også påregnes,men likevel vil det være mye å hente.
    De heftigste motdebattantene er desverre de som ikke har hørt noe av det,og som er helt sikre at all utvikling bare kan gå framover lydmessig.Jeg vil hevde at brorparten av audioutviklingen,i beste fall går sidelengs,så får vi trøste oss med at det blir mer bruktgobiter til oss.
    Mvh Rune

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Brukt marked!

Om man vet hva man vil ha så er det veldig mange gode kjøp å finne på brukt markedet. Det er da mulighet for å bygge seg opp et anlegg som man bare kan drømme om til ny pris. Dette gjelder jo spesielt på dyre forsterkere og høytalere hvor utviklingen ikke går veldig fort fremover.

Så om man har penger og is i maven til å vente på det rette skal dukke opp kan drømmen gå i oppfyllelse:-D

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger ett Dynaco-sett på Gode brukt-kjøp tråden.. sikkert minst 25-30år..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •