Hei

Jeg har i mange år vært meget fornøyd med mine Genelec-høyttalere. Jeg har hatt både 6010, G3 og senest G4. Streamer stort sett det meste av musikk via Airport Express og en Hegel HD12. Så ble jeg litt interessert i Tandberg, og fikk kjøpt forsterkeren TR200 og høyttalerne TL1510 for en slikk og ingenting. De siste 10 dagene har jeg sammenliknet lyden fra Tandberg med det mer moderne Genelec-anlegget. Og i kveld så jeg endelig lyset - eller hørte åpenbaringen.

Nå er Genelec G4 pakket ned og klar for retur på angreretten. Kjører nå musikken via Airport Express og Hegel HD12 inn i Tandbergen, og det spiller med en så utrolig deilig varme og fylde at jeg blir helt satt ut! Jeg har riktignok vært veldig fornøyd med Genelec, de spiller utrolig detaljert, men Tandberg har jo en helt annen varme. Så der satt den - endelig fant jeg lyden jeg ønsker - nå oppdager jeg all musikken min på nytt, og det er helt nydelig. Og det skader jo heller ikke at det hele er pakket inn i lekkert palisander, og utsøkt design. Platespiller er også koblet opp, så vinylen er hentet frem igjen. GØY!

Drømmen må være et anlegg som har den varmen og fylden som Tandberg har, og samtidig spiller så detaljert som Genelec`ene. Det hadde vært noe. Ligger an til mange lytterunder fremover. Tips tas imot med takk!

Sander