"Ny" Huldra 9 i huset og ingen FM.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2015
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Ny" Huldra 9 i huset og ingen FM.

Heisann,

Jeg har altså kjøpt en Huldra 9 som jeg ikke aner noe om forhistorien til. Kjøpte den som "deler/repareringsobjekt". Har bare 110 volt, så har kjøpt en 300 watt liten transformator som leverer 242 volt, og selvfølgelig 60 hertz.
    Mellombølgen ser ut til å virke fint. Den står og prater i skrivende stund. Høyttalere er 4 ohms Pioner 3 veis høyttalere 6 x 9 toms beregnet for bil. Det var det eneste jeg kunne finne med 4 ohm her borte uten å måtte lete eller bestille langveis fra.

FM er helt stille, eller det vil si, det suser i høytalerne, og susingen forandrer seg fra den ene enden av søkeskalaen til den andre, med mer og mer susing jo nærmere midten av skalaen jeg kommer, for så og avta mot den andre enden av søkeskalaen.

Ellers er kortbølgen og fiskeribølgen også stille, med et lite unntak langt oppe på KB2, der er der har jeg hørt samtale. Ganske klart, på Russisk tror jeg, men den forsvant. I og med at det var på Russisk så forstod jeg jo ikke hva som ble sagt og om det ble sagt ha det bra og samtalen var over. Det bare forsvant, og hørte uansett bare den ene som pratet. Jeg har bare en liten ledningsbit i AM antennen, kanskje et par meter lang.
    Jeg har prøvd og trykke FM knappen inn og ut en masse ganger, men uten hell, og det er ikke noe bedre om jeg prøver P1 til P4.

Er det noen som har en ide om hvor jeg bør starte og lete. Jeg har nedlastet Service Manual, og har oscilloscope og multimeter, men ikke signalgenerator av noe slag.

Bill

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FM antenne????????????????????????????

Og neppe noen coax inngang til FM antenne....
    Sist endret av classic46; 03-24-2015 kl 13:51
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2015
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46 Vis post
    FM antenne????????????????????????????

Og neppe noen coax inngang til FM antenne....

Jeg har brukt en tråd på 300 ohms antenneinngangen, og ellers har apparatet en 75 Ohms koaksial antenneinngang. Men denne har jeg ikke prøvd. Jeg har heller ikke noen ordinær FM antenne, men jeg har en Huldra 9 fra før og vanligvis tar den inn nære stasjoner uten å ha noe i antenneinngangen.

Bill

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....
    Sist endret av ulfsn; 04-21-2015 kl 01:14

Lignende tråder

1. Huldra 10 - ingen lyd :(
    By Paalkj in forum Vintage audio
    Svar: 5
    Siste melding: 04-07-2014, 14:44
  2. Ingen "batcave" alternativ rundt 15000 lenger?
    By viz0id in forum Digitale projektorer
    Svar: 0
    Siste melding: 03-16-2012, 15:29
  3. Primare I21, ingen HT lyd - ingen "reléklikk" ved power on
    By mbst in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 5
    Siste melding: 11-29-2009, 17:07
  4. Svar: 9
    Siste melding: 11-27-2008, 23:05
  5. "Ingen", og rare lyder i helt ny DD18
    By Labbetuss in forum Høyttalere
    Svar: 14