Tandberg Huldra 9, del ramlet ut.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2015
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tandberg Huldra 9, del ramlet ut.

Hei,

Jeg har kjøpt en Tandberg Huldra 9 fra Seattle, og forsøkte i dag å få lys i den i det minste. Måtte kjøpe trafo fra 110 til 220 volt.
    Når jeg åpnet radioen for å blåse den ren for støv og se etter at alt så ut som det skulle så ramlet det ut en liten del når jeg snudde den på hodet.

Delen er som en liten skrue med sekskanthode, og gjengepartiet er omtrent 8 mm langt. Men, gjengepartiet er helt uten gjenger. Enden på denne "skruen" er helt flat, og bærer ikke preg på noe som helst slags vis å være knekt av, vridd av eller saget av. Om så er tilfelle, så må noen ha pusset den av 100% tverr i enden og med et særdeles fint slipepapir for det finnes ikke striper i enden. Skruens farge er grå, litt sånn magnesium går. Dere vet som fargen på gamle bilhåndtak på innersiden. Eller gamle forgassere. Veldig lik den fargen. Sekskanten er kanskje 5-6 mm

Er det noen som har en anelse om hva denne lille dingsebomsen er til, og hvor i all verden den skal sitte. Jeg regnet ikke med at noe skulle falle ut, og siden det gjorde det når jeg snudde radioen opp ned så har jeg ingen formening om hvor den kom fra, jeg hørte bare en liten smell i bordet under og så noe trille fram.

Jeg kommer tilbake med mer nytt når jeg har funnet meg høyttalere. Jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe for noe, har sett etter byggesett, men prisen er noe høy, og jeg strever med å finne 4 ohms høyttalere. Det nærmeste jeg kommer noe fornuftig er 4 ohms høyttalere til bil, 6 x 9 toms. Er det noen som har synspunkter om det. Jeg må jo få prøvd vidunderet og høre om den kan prate her borte i Amerika også. Skal ikke forundre meg om den prater Engelsk her borte... ha ha.

Hilsen Bill.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skruen du beskriver er vel av den typen det er brukt en del av for å skru sammen Tandberg apparater..
    Enten er det en skrue som er feil fra starten, uten gjenger, slik at den derfor har ramlet ut, eller så er den skrudd så hardt inn at gjengene er blitt ødelagt.
    Du får bare se etter om det er noe annet løst som mangler en skrue for å sitte fast.

Lykke til med å få lyd.

Svein.

Lignende tråder

1. Tandberg Huldra 10
    By phivar in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 3
    Siste melding: 11-28-2010, 12:37
  2. Tandberg Huldra 12 - 32 W / 60 W
    By Rascal in forum Vintage audio
    Svar: 1
    Siste melding: 04-10-2010, 19:16
  3. Tandberg Huldra 10