Problemer med å få koblet LP-spiller til min Marantz PM7200, Hjelp! :-)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Problemer med å få koblet LP-spiller til min Marantz PM7200, Hjelp! :-)

Hei,
    jeg har gått til anskaffelse av en Akai AP-Q80 platespiller, men sliter med å få denne til å fungere med min Marantz PM7200. Jeg har selvfølgelig koblet denne til Phonoinngangen og jordet denne i jordingspunkt. Jeg får null lyd. Er det noen som har en viss anelse hva grunnen til dette kan være? Jeg har også prøvd en annen platespiller og denne fungerer heller ikke..

Håper noen kan hjelpe meg med dette :-)

Mvh,
    Thorbjørn

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at den har innebygget Riaa forsterker da?

Jeg har og Phono inngang på min pre, men trenger likevel en MM Riaa mellom platespiller og Phono inngang. Riaa kan du for øvrig koble til den inngangen du vil...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at den skal takle MM pickup men ikke low output MC:

"PHONO INPUT JACKS

Connect these jacks to the output jacks of your turntable. These input jack are exclusive for a turntable equipped with MM (Moving Magnet) cartridge."
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal vel komme lyd uansett om han har MM eller MC, men da med svært lav lyd på MC.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådstarter kan gjerne koble platespilleren på en av de andre inngangene - f.eks. aux. Ikke for å høre musikk, naturligvis - lyden blir kraftig forvrengt hvis man kobler slik - men da får han sjekket om platespilleren i det hele tatt leverer noen signaler. Hører han lyd, er det noe galt med phono-inngangen. Hører han ingen lyd her heller, er det sannsynligvis ett eller annet galt med platespiller/pick-up/kabel.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B Vis post
    Trådstarter kan gjerne koble platespilleren på en av de andre inngangene - f.eks. aux. Ikke for å høre musikk, naturligvis - lyden blir kraftig forvrengt hvis man kobler slik - men da får han sjekket om platespilleren i det hele tatt leverer noen signaler. Hører han lyd, er det noe galt med phono-inngangen. Hører han ingen lyd her heller, er det sannsynligvis ett eller annet galt med platespiller/pick-up/kabel.
    Hei.

Hvis det er noe galt med phono-inngangen på forsterkeren, kan du kjøpe en separat RIAA og koble den til f.eks. tuner-inngangen.

Hilsen Cavite

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jo ikke garantere noe,men jeg ville ha skjekket om enten stiften har kontakt med PU,eller om PU har kontakt med ledningene fra PU-"huset" og videre. Du sier litt lite om hva du bruker av PU/stift,og om du har MM eller MC pu. Og det igjen har mye med om du har utskiftbar stift,eller om stift og PU er integrert. Da blir det litt vanskelig å sette fingeren på noe spesifikt. Men om du skulle ha forsikret deg om at dette s e r greit ut,og du har skjekket de de tidligere kommentarene har nevnt,så er jo siste instans, loddepunktet der ledningene fra arm/PU/stift. går over til signalkkablene. En platespillers primærfunksjon er ikke rakettforskning på noe vis,så signalveien er lett å spore. Du skal,om alt ellers er i orden høre lyd fra stiften om du beveger stiftbørsten over stiften tom. om strømkabelen til spilleren er trukket ut. Noen spillere har "mounting kits" som igjen kan løses ut fra selve armhuset,mens andre sitter fast direkte i armhuset. Jo flere ledd,jo større muligheter for brudd i ssignalveien. Dog,om jeg bare skulle slenge ut et forslag, så har du en MM stift uten kontakt med PickUpen. (men det er kun fordi det er den vanligste feilen)

Lignende tråder

1. Problemer med lyd på alt som er koblet med hdmi kabel
    By EvenS in forum HD hardware - generelle tråder
    Svar: 3
    Siste melding: 01-06-2010, 11:25
  2. problem med marantz pm7200
    By Profil_Lotion in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 01-23-2009, 19:59
  3. Barco koblet til pc(VGA) /sync problemer
    By hubbabubba in forum CRT projektorer
    Svar: 7
    Siste melding: 10-01-2006, 23:57
  4. Marantz PM7200; Høytalerkabler og tilkobling
    By Bullit in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 11-08-2004, 18:34
  5. Problemer med X1 koblet til Super nintendo.
    By ronbjoer in forum Digitale projektorer
    Svar: 9
    Siste melding: 05-06-2004, 17:24

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •