RIAA trinn/forforsterker til platespiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RIAA trinn/forforsterker til platespiller?

Hei!
    Var og henta ned den gode gamle stereoen som ble pensjonert engang på sent 90 tallet. Måtte stue den vekk for jeg var bare borti og justerte vekk og trykka på knappene når jeg ble gammel og høy nok til å nå forsterkeren Tandberg Huldra 11 og en LP-spiller fra samme tiden som ble brukt med Huldra 11 før det ble stuet vekk, kan finne merke/modell når jeg kommer hjem om ønskelig. Den har ikke phono plugger men slik som passer Huldra 11(en eller annen DIN-kontakt?). Jeg har nå en Musical Fidelity M6i og B&W CM9 stående i leiligheten og kunne tenkt meg og koblet opp LP-spilleren og Huldra 11 mot M6i effektforsterkeren. Lar det seg gjøre på en fornuftig måte? Eneste jeg kan se som kan funke er å bruke phono-utgangen i front?

Har også en Akai LP-spiller (Akai AP-B20) som jeg kan plugge rett i M6i med rød og hvit phono, men siden jeg ikke har RIAA-trinn så blir det nokså tam lyd..

Nå har jeg ikke spurt om jeg får låne Huldra forsterkeren og LP-spilleren så mulig jeg må nøye meg med Akai spilleren, hehe. Men da må jeg ha et dugende RIAA-trinn
    Sist endret av RamboEinar; 08-17-2014 kl 00:56

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RamboEinar Vis post
    Hei!
    Var og henta ned den gode gamle stereoen som ble pensjonert engang på sent 90 tallet. Måtte stue den vekk for jeg var bare borti og justerte vekk og trykka på knappene når jeg ble gammel og høy nok til å nå forsterkeren Tandberg Huldra 11 og en LP-spiller fra samme tiden som ble brukt med Huldra 11 før det ble stuet vekk, kan finne merke/modell når jeg kommer hjem om ønskelig. Den har ikke phono plugger men slik som passer Huldra 11(en eller annen DIN-kontakt?). Jeg har nå en Musical Fidelity M6i og B&W CM9 stående i leiligheten og kunne tenkt meg og koblet opp LP-spilleren og Huldra 11 mot M6i effektforsterkeren. Lar det seg gjøre på en fornuftig måte? Eneste jeg kan se som kan funke er å bruke phono-utgangen i front?

Har også en Akai LP-spiller (Akai AP-B20) som jeg kan plugge rett i M6i med rød og hvit phono, men siden jeg ikke har RIAA-trinn så blir det nokså tam lyd..

Nå har jeg ikke spurt om jeg får låne Huldra forsterkeren og LP-spilleren så mulig jeg må nøye meg med Akai spilleren, hehe. Men da må jeg ha et dugende RIAA-trinn
    Hei RamboEinar.

Ja, det kommer an på hvor mye du vil legge i et RIAA-trinn til den spilleren, men her er 3 forslag til bra RIAA'er:

Cambridge 551P til 698,-
    Cambridge 651P til 1198,-
    Musical Fidelity V90-LPS til 1495,-

Hilsen Cavite

Lignende tråder

1. RIAA-trinn til Electrocompaniet ECI-5 MkII
    By rodj_sture in forum Vinyl
    Svar: 1
    Siste melding: 11-20-2012, 23:13
  2. Rega RP1, vilket Riaa Trinn ?
    By hifiman111 in forum Vinyl
    Svar: 1