Sugden SF60 & Ruark Crusader MK II.. Verdivurdering?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Arwenshade sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sugden SF60 & Ruark Crusader MK II.. Verdivurdering?

Jeg har et noe eldre hi-fi anlegg bestående av en Sugden SF60 og et par Ruark Crusader MK II høyttalere som jeg på sikt ønsker å bytte ut.

Forsterkeren har mistet lyden på den ene utgangen, og jeg anntar at dette er snakk om en kodensator som har "tørket", da dette har vært veldig lite brukt de siste 3-4 årene.
    Men jeg hadde håpet at det var en forholdsvis smal sak å få fikset dette, bare jeg finner ut hvem som kan gjøre jobben..
    Hvis noen vet hvor man kan få utført slike reperasjoner sier jeg takk for tips!

Høyttalerne er hele og fine, men ikke strøkne.. Kabinettene har lett utvendig slitasje i lakken.
    Ellers så spiller jo disse så pent og godt som de skal gjøre!

Etter det jeg har funnet ut var ny-pris på disse komponentene ca 15.000,- for Sugden SF 60 forsterkeren, og ca 35.000,- for Ruark høyttalerne i sin tid.
    Jeg har selv kjøpt dette brukt, så kvitteringer og dato for innkjøp har jeg ikke dessverre. Men jeg antar at dette er fra 1990 - 1995 sånn ca.

Mye har jo skjedd de siste 20 årene når det gjelder lydkvalitet pr krone, men i 1990 var vel dette som et high-end anlegg å regne.
    Er det noen som har noen som helst anelse om hva jeg kunne forvente meg av pris for dette idag, og om det er noe marked i det hele tatt for slike litt eldre low high-end anlegg??

Tar imot tilbakemeldinger med stor takk!

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,225
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Dett er gode men fryktelig ukurante ting å selge. Siden forsterkeren har den feilen den har, så vil den ikke være mulig å selge før feilen er utbedret og fikset. Jeg vill i vertfall ikke ha kjøpt en deffekt 20-25 år gammel forsterker.

Når det gjelder HT dine, så kan det være noen kroner å hente på dem men jeg er rimelig sikker på at du vil ha mer glede av de, enn om du selger dem og kjøper tilbake for samme sum. Nytteverdien er nok langt høyere enn verdi i kroner.

På høyttalersiden så har det ikke skjedd så mye rent teknisk. Men det har blitt billigere å produsere. Med det så mener jeg at en får bedre Ht til samme kronene idag som for 20 år siden.

Jeg ville nok sikkert ha beholdt dette som et anlegg på kontoret hjemme, et gjesterom el lignende. det er ikke mange kronene du får for det desverre.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du hvor jeg eventuelt kunne fått reparert en slik forsterker?

Hadde et lite håp om å kunne delvis finansiere en oppgradering ved å selge dette, men jeg fryktet det du antyder.. at dette er ukurante ting å selge..
    Men sett at jeg fikser forsterkeren, har du noen forslag til utropspris hvis jeg skulle annonsert dette på finn.no ??

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,225
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sugden er det vel Norskhifisenter som fører. De kan og bør i vertfall hjelpe deg videre. Hallvard Rostad er mannen du skal snakke med. Om ikke det er hjelp å få der, så er kan jeg anbefale Dalens Elektronikk sørvice, i Nittedal. De kan gå igjennom ampen, og gi deg et overslag på pris ferdig rep. De trffer veldig bra på overslaget de gangene jeg har brukt dem.

Koster vel 4-500kr, som du betaler om IKKE du reparerer forsterkeren hos dem. Om du bruker dem til rep. Så er den feilsøkingen gratis. Har i vertfall vet det.

Jeg ser at HT dine har gått for alt mellom 4-6000kr i england, men da har de vert 9/10 i tilstand. Forsterkeren slik den står idag er desverre ikke verdt mye. Jeg tror ikke du for solgt den i det hele tatt defekt. Kankje du kan annonsere de i sammen som en pakke til rundt 5000kr? Noe mer er jeg redd for at du ikke får. HT der er meget bra, så lenge de virker... Ser du har en annen tråd rundt dette med anlegg innkjøp. jeg ville nok ha gått videre med de og kost meg med dem sålenge de lever..

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, denne HT er veldig bra, men jeg har samme problemet her som nevt i den andre tråden..
    De blir for "pene & forsiktige" i forhold til det jeg ønsker av dynamikk og trøkk!
    I mine ører er dette noe som passer bedre for de som hører på klassisk, jazz og singer/songwriter pop osv..

Takk for info, tar kontakt med norsk hi-fi senter å ser hva de får til ang rep av forsterker.
    Så tenker jeg at jeg slenger disse ut for alg etterhvert.. blir spennende å se hva jeg kan få for dette.

Lignende tråder

1. Ruark R7
    By El_oso in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 1
    Siste melding: 11-14-2013, 08:15
  2. Tekniske papirer til Sugden SF-100
    By Pilsbob in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 12-28-2011, 20:24
  3. Verdivurdering surroundanlegg.
    By BarryGibb in forum Generell chitchat
    Siste melding: 04-14-2011, 07:48
  4. Sugden Stemfoort SF60 - Søker info om denne
    By Arwenshade in forum Receivere/forsterkere
    Siste melding: 03-31-2008, 22:18
  5. Ruark Crusader II - Søker info om disse...
    By Arwenshade in forum Høyttalere
    Svar: 1
    Siste melding: 03-31-2008, 22:16

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •