Trio - Kenwood KA-6004

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trio - Kenwood KA-6004

Jeg er ganske ny når det gjelder vintage. Dvs det kan sikkert diskuteres da jeg i sin tid kjøpte en Tandberg Huldra 11 som ny. Men det begynner å bli noen år sidet det da - og den er det lenge siden jeg solgte. Men i alle fall har jeg fått interesse for stereo fra begynnelsen/midten av søttiårene. Sitter og spiller nå på Tandberg Studio Monitor, som ble kjøpt for et par uker siden. Disse kjører jeg mot et røropplegg.

Dette var mer ment som et lite "bakteppe". Jeg har også anskaffet meg noen receiverere fra ca midten av søttiårene. Hadde egentlig tenkt å gi meg nå. Men har jo fått med meg at Trio- Kenwood KA 6000/6004 trolig er skikkelig gromme saker. Sikkert flere enn meg som har vært innom her:

Trio Kenwood Amplifier Receiver Vintage Hi Fi pages at select45rpm

(Flere detaljer:
    Our Top Rated Best Vintage Hi Fi Amplifier Receiver pages at select45rpm)

Sist fredag endret jeg linken til ebay/ebay uk slik at jeg fikk tilslag på "Trio Kenwood". Har søkt utallige ganger men aldri funnet KA 6000 eller KA 6004. Et par timer etter at jeg gjorde dette dukket Trio KA 6004 opp! Like sansynlig som at Hønefoss vinner serien i år. Men jaggu santen - der var det en Trio(Kenwood) som jeg var interesser i for salg Under en time etter at den var lagt ut kjøpte jeg den. Er på vei over fra de Britiske Øyer nå. Og har bestilt overgang fra engelsk til eurupeisk stikkontakt.
    Her er den jeg venter på:

Serviced Trio Kenwood Ka 6004 Fully Recapped 40W Amplifier Vintage Retro | eBay

Skal komme tilbake med en oppdatering når vidunderet har dukket opp.
    Noen som har erfaring med denne, forresten?
    Den ble solgt i USA under navnet Kenwood. Men ellers identisk. Har valgt å ikke fortelle Studio Monitorene noe om hva som er på vei

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldrig sett denne før, men gratulerer! Husker jeg siklet på litt mere ordinære Kenwood saker på 80 tallet, så altså litt nyere enn din.
    Synes denne er utrolig lekker, sikleobjekt.....KA-801 Amplifier Trio-Kenwood Electronic Inc.; Komagane, bui

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig sak. Har ikke mye erfaring med vintage kenwood. Har vert borti technics sin serie osv. Gleder meg til å høre dine inntrykk av forsterkeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trio'en har ankommet

En god uke tok det fra bestilling ble foretatt til det kom en pakke på døren.
    Solid sak dette til å være fra 1972
    Selgers beskrivelse ser ut til å stemme veldig godt. Denne virker som den skal og ser rimelig velholdt ut. Selger har selvsagt fått topp tilbakemelding via Ebay fra meg, samt mail om at jeg er superfornøyd. Skulle bare mangle.
    Har paret den med Tandberg Studio Monitor, som jo er nesten nye i forhold (fra 1978). 2 x 40 watt fra 41 år siden har ingen problemer med å drive disse høytalerne.
    Har ikke testet riaa-utgangen. Men spilt Flac fra Squeezeboks, samt CD fra rør-CD spiller.
    Dommen er klar: Dette er gromme greier :-D Utrolig hva man kan få ut av et anlegg til så vidt over kr. 8.000 (Trio og TSM) (OK da - jeg har en DAC til 8.000 også mellom Squeezeboksen og Trio'en :neutral: ). Kabler er "heftige" 4mm Biltema. Får helt klart litt rørforsterker følelse her. Varm og fin lyd. Min favoritt vintage forsterker (rettere sagt receiver) fra rundt 1976 - NAD 160A - har fått en hard konkurrent her. Har ikke sammenlignet direkte enda, men likheten mellom disse er helt klar.
    Ettersom denne kommer fra England måtte jeg sette på nytt støpsel. Har dermed kommet opp i den astonomiske summen av kr 2.600. Kommer tilbake med ny rapport når Trio'en er innspilt (tror de regner 80 års innspillingstid)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •