Seas - Wellex - Dynaco - Salora - M.M (Norsk historie!) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hornsound
    Nei det kan jeg forstå, men det er lov å prøve seg.... Husker du hva det diskanthornet heter som står på dine D-47? Du har montert inn en Vifa 12" i den som er avbildet, hva heter den? Den ligner jo mistenkelig på de 12/13" tommerne som står i DD-Tower (33F-ZBX/DD), pga coatingen på konen. Og de har ytterdiameter på 33 cm, men yttermålet på konen inkl oppheng er på 29,6 cm. Så de basselementene burde kunne brukes av de som skal fikse ett par DD-Tower. Har du tegningene og koblingsskjemaene siden du har bygd dem selv? Jeg har Disco-kit selv, og tenker på å bygge opp ett sett med Disco-Tower i tillegg siden de har annen form enn både Disco-46 og Disco-kit. Har diverse sett med 403, 503, 603 og wellex 6003 i tillegg til flere sett med DD-Tower. Mvh Hornsound8:-D

Hei :-)
    Dessverre så har jeg ikke lenger noen av de tegningene/spesifikasjonene som fulgte med høyttaler-kitet jeg kjøpte. Det er jo dumt, men det blir sånn når en rydder og flytter om på ting. Det kan være at den ene kassen framdeles står innerst på "roteloftet", men jeg kan ikke huske å ha sett den på 15 år :-( Så jeg har dessverre ikke peiling.

Vifa-elementet kjøpte jeg via et "lokalt hifi-asyl" for aldri så mange år siden. De er like store som de originale elementene, altså 12". Jeg vet ikke noe mer enn det...

Det var utrolig moro å se at du tenker på å bygge et Tower! Jeg tenkte også mye på det tidligere, men det ble aldri noe av. Konemor hadde nok fått "slag" er jeg redd!!! Oboy .-)

Høyttalere er vel helst noe hun kan sette pynt på eller ha lys på. Hmmm...
    Det funker ikke så godt på et D-Tower!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tegninger til Seas sett

Sitat Opprinnelig postet av I'm a rocker
    Hei :-)
    Dessverre så har jeg ikke lenger noen av de tegningene/spesifikasjonene som fulgte med høyttaler-kitet jeg kjøpte. Det er jo dumt, men det blir sånn når en rydder og flytter om på ting. Det kan være at den ene kassen framdeles står innerst på "roteloftet", men jeg kan ikke huske å ha sett den på 15 år :-( Så jeg har dessverre ikke peiling.

Vifa-elementet kjøpte jeg via et "lokalt hifi-asyl" for aldri så mange år siden. De er like store som de originale elementene, altså 12". Jeg vet ikke noe mer enn det...

Det var utrolig moro å se at du tenker på å bygge et Tower! Jeg tenkte også mye på det tidligere, men det ble aldri noe av. Konemor hadde nok fått "slag" er jeg redd!!! Oboy .-)

Høyttalere er vel helst noe hun kan sette pynt på eller ha lys på. Hmmm...
    Det funker ikke så godt på et D-Tower!!!!

Hei der til alle Seas-frelste!
    Er der noen som har kopier av tegninger av de forskjellige Seas-settene som hadde litt størrelse. Tenker her kun på de vintage-settene som mange har problemer med å få tak i deler til og tegningene såklart. Seas-Disco-47, Disco-kit, Disco-tower, 503, 403, 603 og DD-Tower. Mvh Hornsound

Newcomer Sonique sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av I'm a rocker
    .
    - Besøk på SEAS fabrikken?!? Er det lov å ta bilder? Det hadde vært skikkelig moro å sett! :-) Du kan sikkert fortelle litt om besøket også, det hadde vært topp! Kanskje du kan fortelle mer om hvilke høyttaler-fabrikanter de leverer til og hvilke de har et dypere samarbeid med?
    Blir nok ikke mulighet til å ta bilder, men kan alltids fortelle litt

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonique
    Blir nok ikke mulighet til å ta bilder, men kan alltids fortelle litt
    Det hadde vært veldig moro :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mellomtone 13F-GM tror jeg den heter, har noen en til overs?

Newcomer Sonique sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig! Tusen takk

Newcomer opus sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp funnet et par 72K,ikke prøvd ennå.Har også 2 par høyttaler fra Vik elektrik,noen som kjenner til desse?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2014
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hello.
    I own these Wellex speakers for about 6 years.They sound amazing, but the back slips with model number and specification is missing from the day I got them.Does anybody know something about those speakers?
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Seas - Wellex - Dynaco - Salora - M.M (Norsk historie!)-29078939_1_644x461_boxe-wellex-cu-difuzoare-seas-hi-fi-3-cai-raritati-vintage-superbe-bucuresti_-jpg   Seas - Wellex - Dynaco - Salora - M.M (Norsk historie!)-29078939_3_644x461_boxe-wellex-cu-difuzoare-seas-hi-fi-3-cai-raritati-vintage-superbe-boxe-siste-jpg   Seas - Wellex - Dynaco - Salora - M.M (Norsk historie!)-29078939_4_644x461_boxe-wellex-cu-difuzoare-seas-hi-fi-3-cai-raritati-vintage-superbe-electronic-jpg   Seas - Wellex - Dynaco - Salora - M.M (Norsk historie!)-29078939_5_644x461_boxe-wellex-cu-difuzoare-seas-hi-fi-3-cai-raritati-vintage-superbe-bucuresti-jpg   Seas - Wellex - Dynaco - Salora - M.M (Norsk historie!)-29078939_2_644x461_boxe-wellex-cu-difuzoare-seas-hi-fi-3-cai-raritati-vintage-superbe-fotografii-jpg  

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, var å rota litt i sakene til bestefar her en dag, og der ramla jeg over et par aktive høyttalere fra Wellex Fabrikker AS. Tok 1 bilde i farta, og prøvde å søke litt på google etter mer informasjon, men finner ingenting om akkurat denne modellen. Noen som har mer info?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •