Bang&olufsen Beolab penta 6601 og Beolab 6000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bang&olufsen Beolab penta 6601 og Beolab 6000

Hei
    Kjøpte for en stund siden et dødsbo hvor jeg fikk med 2stk Beolab penta 6601 og 2stk Beolab 6000
    Disse stammer trolig fra 90-tallet
    Har fåt koblet opp Pentane og prøvd ut disse og lyden er meget bra men 6000 mangler strøm tilførsel og tilkobling`s kabler , er det verdt bryderiet og prøve å skaffe disse kablene ?

Og er Pentane verdt noe i dag ? De passer ikke akkurat inn i huset her så vurderer og kvitte meg med dem men kun hvis de er verdt noe

Mvh
    Tommy

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomwar1
    Hei
    Kjøpte for en stund siden et dødsbo hvor jeg fikk med 2stk Beolab penta 6601 og 2stk Beolab 6000
    Disse stammer trolig fra 90-tallet
    Har fåt koblet opp Pentane og prøvd ut disse og lyden er meget bra men 6000 mangler strøm tilførsel og tilkobling`s kabler , er det verdt bryderiet og prøve å skaffe disse kablene ?

Og er Pentane verdt noe i dag ? De passer ikke akkurat inn i huset her så vurderer og kvitte meg med dem men kun hvis de er verdt noe

Mvh
    Tommy
    Penta har jeg sett brukt til 8-10k avhengig av stand de er i. Så de er absolutt verdt noe.

Når det kommer til kabler, ta kontakt med "Peter Pan" her på forumet. Han er behjelpelig med å hjelpe deg vil jeg tro.

Mvh Faller

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomwar1
    .....men 6000 mangler strøm tilførsel og tilkobling`s kabler , er det verdt bryderiet og prøve å skaffe disse kablene ?
    Faktisk ganske bra høyttalere, Beolab 6000. Men du får ikke mer bass fra disse enn fra en liten stativhøyttaler - så hvis du vil ha noe mer, må du supplere med en sub eller to.

M.h.t. tilkobling, er det ganske enkelt. Hvis du skal bruke disse sammen med B&O-utstyr, kan du bruke B&O's Power-Link kabler. Ellers er det vanlige RCA-audiokabler som gjelder. Strømkabel er å få kjøpt "overalt", f.eks. på Clas Ohlson.

Hvis du ikke har brukermanualen, kan du laste den ned fra nettet.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •