Oppgradering av Tandberg Sølvsuper 12?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradering av Tandberg Sølvsuper 12?

Har arvet en Tandberg Sølvsuper 12C. Den er lite brukt men likevel noe preget av tidens tann. Lyden i høyttalerne forsvinner litt både i høyre og venstre kanal ved volumjustering, men med litt fintuning duger anlegget fint sammen med iPod'en. Den manglende knappen for mellombølgen er visst også mulig å få tak i?

Etter litt søking her på forumet sitter jeg igjen med et inntrykk av at det er ikke toppmodellen jeg sitter med, men at den er helt grei til sitt bruk.

Spørsmålet mitt er ganske enkelt om det er verdt å koste på den noen oppgraderinger. Og hvor kan en eventuelt få gjort dette?

Hvis dette er en modell som er lite interessant for samlere kan jeg like godt "pimpe" den. Hvilke modifikasjoner kan være interessante? Rør i forforsterkerdelen? Fjernkontroll? LED?

Innspill mottas med takk.
    E

Newcomer TANDBERGEREN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne egner seg på ingen måte til "pimpe" opp med rør, LED eller fjernkontroll.
    Du vil ha mye mere igjen for å legge den ut på FINN, få en tre-fire hundre for den der, og heller starte fra scratch med et eller annet forsterkerprosjekt basert på diverse svært rimelige ebay-moduler.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat. Hvis man skal beholde den er det vel noe om å skifte kondensatorer etter 35 års tjeneste?

Newcomer TANDBERGEREN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være nødvendig, men bli på ingen måte overrasket over hvor godt disse radioene tåler tidens tann. Selv om elektrolyttene i den forlengst har gått ut på dato.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •