Eldre Sanyo-anlegg. Mulig å få noe for det?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer LtdEdFred sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Eldre Sanyo-anlegg. Mulig å få noe for det?

Heisann.

Faren min har et eldre Sanyo-anlegg (ca. 20-25 år gammelt) som han ikke lenger bruker. Derfor lurte han på om det var mulig å få noe for det eller om det bare er skrap. Grunnen til at jeg spør her i stedet for å forsøke en annonse på Finn.no er at alt må kobles opp, testes osv. Dette er ikke noe jeg gidder å gjøre om det overhodet ikke er noen sjanse for å få noe for dette.

Forsterker: Sanyo JA 760 (Bilde
    Dobbel kassettspiller: Sanyo RD W760
    CD-Spiller: Sanyo CP 710
    Platespiller: Sanyo TP 760
    Høyttalere: Jamo Power 260R (Screen Shot 2012-11-11 at 12.13.55.png (jeg har ikke tatt bildet, men er ganske sikker på at de er identiske))

Er det noen som har noen formening om det er noe verdi i dette?

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror absolutt du kan få penger for dette. Jamo går det alltid mye av og skal ikke være vanskelig å få solgt. Kjenner noen som har en sanyo som ligner ganske på sa 760. Antageligvis en noe eldre versjon. Denne spiller brukbart og ser ikke noe problem med å selege denne. Fant ingen informasjon om de andre komponentene men tror du får mest for forsterkeren og høytalerne.Ting å passe på med forsterkeren er potmeterne (volumknappen) og kondensatorene (er det veldig tynn lyd?).

Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kjapt svar, ldynamic. Da skal jeg koble opp og se hva som fungerer og hva som evt. ikke fungerer :-)

Har noen en formening om det er greiest å selge anlegget i deler eller samlet? Det står forøvrig samlet i et glasskap med dører.

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er lett å selge separat er forsterker og høytalere. Resten tror jeg nok er noe vanskeliger eå få solgt separat. Jeg tror derfor du burde selge det samlet siden jeg tror resten (alt utenom forsterker og høytalere) hadde gått betydelig lavere om ikke forsterkeren og høytalere fulgte med. Husk at dett er bare min mening og ikke en fasitt. Vil også minne deg på at man også har avtorget hvor mange selger å kjøper slikt utstyr.

For vel også ønske deg velkommen til forumet selv om jeg ikke har vært her så lenge jeg heller

Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk nok en gang for svar og råd og for velkomsten :-) . Det havner nok både her og på Finn.no etter hvert. Nå må jeg bare finne litt tid til å teste de forskjellige komponentene.

Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått surra meg til å koble opp anlegget og testa det. Jeg synes anlegget hørtes riktig så bra ut. Selv på høyt volum.

Ta en titt:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...?product=95125

Newcomer TANDBERGEREN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låter bra de der.
    Men alderen er nærmere 35 år enn 25 for å si det veldig enkelt.
    Har selv "søskenbarnet" av det anlegget stående oppe i verkstedet mitt her,
    Fisher, nær identisk utseende, rundt 2X100W og spiller bra det også ja.

Jamo Power var en underlig høyttalerserie som la sammen alle maks-effektene på alle elementene i høyttalerne og ganget med befolkningstallet i Korea.
    Var på den tiden basert på Philips mellomtone og diskanter. (Egentlig kun diskanter fra Philips som Jamo brukte som mellomtoner også). Samt basser av forskjellig opprinnelse.

Jamo Power ble fra Ca 1983 en god del oppgradert, og fikk etterhvert bedre elementer som løftet lyden en del klasser.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •