Harman/Kardon PA2200 effektforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harman/Kardon PA2200 effektforsterker

Hei
    Har en eldreeffektforsterker jeg vurderer å bruke i ett reint stereo oppsett.Lurte på om noen harhørt denne før?
    Jeg har sett på system audio sine aura 30,50 og mantra 30
    samt dali ikon 5 og ikon 6 mk2
    Blir mest sannsynligen h/k980 stereo forsterker til høye frekvenser og pa2200 til de lave.
    http://www.harmankardon.com/resource...-2200%20om.pdf

kan dette bli noe match?

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt noen av forsterkerene men Ser ikke noe problem i å gjøre det på denne måten. Høytalerne du har valgt har lav følsomhet men med to effektforsterkere skal ikke dette være et problem. Legg merke til at du ikke kan bruke Mantra 30, aura 30 siden de ikke har bi-wire. Bi-wire betyr at man har to høytalerterminaler: en for høyefrekvenser og en for resten. Du må også ha en for for aktiv deling for å få til det du ønsker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ldynamic
    Har ikke hørt noen av forsterkerene men Ser ikke noe problem i å gjøre det på denne måten. Høytalerne du har valgt har lav følsomhet men med to effektforsterkere skal ikke dette være et problem. Legg merke til at du ikke kan bruke Mantra 30, aura 30 siden de ikke har bi-wire. Bi-wire betyr at man har to høytalerterminaler: en for høyefrekvenser og en for resten. Du må også ha en for for aktiv deling for å få til det du ønsker.
    Hei
    Takk for svar. Jeg trodde at delefilterene i høyttaleren ville gjøre jobben, har jeg missforstått?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om høyttalerne har biwire terminaler kan du gjøre dette, jeg ser dog ingen grunn til å bruke en 980 på høye frekvenser i det hele tatt. Vi snakker to forskjellige forsterkere, kanskje de har forskjellig gain også og da får du et problem du ikke kan løse så lett kanskje, 2200 har ingen gain kontroller og selvom den hadde det blir det veldig vanskeligt å justere volum på bassen manuelt så det passer med resten av frekvensområdet.
    Bruk 2200 som en helt vanlig effektforsterker er mitt råd, men jeg tviler vel litt på du vil høre den store forskjellen kontra en 980, men prøv.
    Å bruke høyttalernes biwire terminaler til biamping, og så å bruke aktive delefiltre og bypasse høyttalernes egne filtre er to forskjellige verdener, men aktiv deling koster penge, eksperimentering og modifisering av høyttalerne.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •