Platespiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Platespiller

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Platespiller

Hei!
    Ny paa forumet, men har faatt mye hjelp her for, saa tenkte aa prove meg med en traad

Er ikke kjent med terms innenfor platespillere og LPer, men har veldig gjerne lyst til aa prove aa laere litt!
    Veldig glad i musikk og elsker aa samle paa nye/gamle ting naar det gjelder musikk. Derfor lurte jeg paa om noen kunne hjelpe meg i jakten paa en platespiller! Som sagt saa trenger det ikke vaere noe beist av en spiller, trenger ganske enkelt grei lyd slik at jeg kan faa kjopt noen LPer/laant fra pappa, og sjekke ut om lyden er noe jeg kan like!
    Haaper det gav mening, takk for alt svar!

Prisantydning vil vel ligge paa rundt 0-4000kr? Helst billigst mulig, selvfolgelig, men vil ikke ha noe som ryker fort eller har daarlig omtale..

PS. Er en platespiller alt man trenger for aa spille av vinyler? Eller er det nodvendig med hoytalere ogsaa?
    Om dette er feil forum saa flytt meg gjerne!
    Takk!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eh, en platespiller er jo en kilde, som en cd spiller, så du trenger jo forsterker og høyttalere også. Er der ikke riaa i den forsterkeren du vil bruke til platespiller må du kjøpe en sånn separat. Du trenger en riaa fordi signalet på en plate er kodet frekvensmessigt, og må de-kodes ved avspilling.
    Se i de tekniske data om forsterkeren du har, eller vil kjøpe har inngang for platespiller.
    Du har lagt tråden under Vintage, er det en eldre platespiller du vil ha, eller en nyere?
    Du finder alt du trenger vite her i tråder i dette forum : http://avforum.no/forum/vinyl/ ellers er det bare å søke på nettet om info, turntable basics f.eks.
    Anbefaler deg en Project Carbon om du vil ha en ny: Pro-Ject Debut Carbon platespiller - Sort høyglans

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •