Rauna Njord prosjekt.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rauna Njord prosjekt.

Fikk ett par Rauna Njord av min nabo som jeg tenkte å pusse opp.

Har enda ikke fått hentet di, men får håpe dette går i orden i morgen. Ikke har di vert oppkoblet på 5-10år heller, så om ellementene er sprengte blir ett mysterium inntil videre.

Er det noen sjeler her ute som har kunnskap om disse? Mener å ha lest att noen har Seas ellementer, og noen har andre ellementer som jeg ikke klarer å huske navnet på i farten.

Di er originalt hvite, men er usikker på fargevalg? Forslag?

Skal få lastet opp bilder av disse i løpet av mårradagen!
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Raunaforum med masse info: Rauna :: Visar forum - Njord

Håper du klarer å leve med at det meste på forumet er svensk 8) Ellers ligger det ein del tråder om Njord på sentralen.

I Xanakor sin tråd har Njord har vert tema. Av ein eller annen grunn funker det ikkje å linke til den direkte

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Raunaforum med masse info: Rauna :: Visar forum - Njord

Håper du klarer å leve med at det meste på forumet er svensk 8) Ellers ligger det ein del tråder om Njord på sentralen.

I Xanakor sin tråd har Njord har vert tema. Av ein eller annen grunn funker det ikkje å linke til den direkte
    Takk for det

Å lese svensk er ingen problem ^^
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fasinerende høyttalere dette. En venn av meg har et par, og jeg har aldri klart å bestemme meg for om betongkabinettene er kule eller bare grusomme. Det står ofte noen til salgs har jeg sett, så det må ha vært solgt endel av dem i sin tid
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Fasinerende høyttalere dette. En venn av meg har et par, og jeg har aldri klart å bestemme meg for om betongkabinettene er kule eller bare grusomme. Det står ofte noen til salgs har jeg sett, så det må ha vært solgt endel av dem i sin tid
    Etter hva jeg har lest så er dette en høyttaler som trenger litt mørk elektronik, passer veldig bra til klasisk musikk. Tror jeg må prøve å hive på en rørforsterker med tiden bare for å prøve

Jeg syntest kabinettene er litt kule, men di skulle hatt en annen farge enn hvit. Vurderer å lakke di sorte med ett snev blank.

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er iaf noen bilder, di ble litt store :P

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    It's alive!! 8-)

Da var di koblet opp i den kommende "tvstua" med Enya streamende i lufta. jeg er faktisk ganske imponert, det låter ganske bra. Di er bare koblet opp med provisorisk plasering for lytting, årket ikke flytte di 2 tårnene mine

Her er iaf ett lite bilde, finner av en eller annen merkelig grunn ikke minnekortet til speilrefleksn. Så vi får klare oss med mobilbilder i mellomtiden.

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg endelig kommet litt igang med prosjektet, fri fra jobb pga tann opperasjon så her går man på veggene både med godt og vondt

Var ganske vannskelig å få ut ellementene, di satt noe så inni H*****:P

Her er noen bilder av demontering av den ene.

Mvh
    Svein S

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    It's alive!! 8-)

Da var di koblet opp i den kommende "tvstua" med Enya streamende i lufta. jeg er faktisk ganske imponert, det låter ganske bra. Di er bare koblet opp med provisorisk plasering for lytting, årket ikke flytte di 2 tårnene mine

Her er iaf ett lite bilde, finner av en eller annen merkelig grunn ikke minnekortet til speilrefleksn. Så vi får klare oss med mobilbilder i mellomtiden.

Artig koaksløsning(sort of)!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grattis med njorder og at dem er i fungerende form er bra sjekk med batteri om alle elementer fungerer holder med 1.5v.
    jeg har selv restaurert både njord og leira.begge slipt helt ned,helsparklet og så levert de hos bil lakkerer.begge i sort høyglans med syre beiset sokkel.meget pene og moderne men behold alt av dempematrialer,og plaser dem slik det var,er veldig viktig og ikke klusse med det.og disse tåler juling....har njordene mine enda,men trenger 1 stk bass,.så hvis du kommer over reservedeler,så si ifra.og lykke til med oppussinga.'

hvis du går inn på rauna.se....videre på forum og der har jeg postet noen sider med "jon fixer njord/leira

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle ellementene er testet, og heldigvis er alt i orden
    Vurderer og bygge en ekstra sokkel som di kan stå på, så får jeg vinklet di litt bakover. Merket fort att lyden ble merkbart bedre fra disse om man fikk di i ørehøyde.

Har til nå bare pusset ned en, men det ble stop på prosjektet en stund.
    Begynte på nr 2 i forrige uke. Skal få postet flere bilder når jeg får tid.

Mvh
    Svein S

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den der patentbånd patenten, er det noe standard greier eller? ser det ligger et ppar sånne ts på face med samme jalla greiene!?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av commodus
    Den der patentbånd patenten, er det noe standard greier eller? ser det ligger et ppar sånne ts på face med samme jalla greiene!?
    Jalla? haha..
    Nei di er nokk laget slik, og det er ikke meningen att du skal kunne ta av høytallerstoffet som er forran ellementene. Det komme limt fast fra fabrikk.

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alle rauna njorder blei laget slik med patentbånd som oppheng til diskantene....den senere modellen ymer har plass til diskant mellom bassene,men den er ikke like bra som njord.
    og hvis det er noem som har njord til salgs,så er jeg intresert....trenger reservedeler.

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til flere bilder fra prosjektet. Er det noen planer om å bytte elementer/delefilter også?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ldynamic
    Gleder meg til flere bilder fra prosjektet. Er det noen planer om å bytte elementer/delefilter også?
    Per nå er det ikke noe plan å bytte ellementer eller delefilter. Men jeg har hatt det i tankene. Har mest lyst å ha di originale.

Skal få di helsparklet, å så skal jeg spørre en kompis om han kan lakere di i sort piano eller original hvit.

Men, jeg plages som F*** med å få av sokkelen Tørr ikke slå, er redd for å ødelegge di

Mvh
    Svein S

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville glassblåst, og pusset dem slette å fine, grunnet dem 2 lag og sprayet dem minst 3 lag med høyglans hvit eller svart! hadde blitt perfekt i mine øyner hvertfall designmessig tenker jeg.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    ville glassblåst, og pusset dem slette å fine, grunnet dem 2 lag og sprayet dem minst 3 lag med høyglans hvit eller svart! hadde blitt perfekt i mine øyner hvertfall designmessig tenker jeg.

Vet ikke helt hvordan det er å glassblåse betong, å for min del så høres det ut til å koste mere enn nødvendig

Mvh
    Svein S

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Vet ikke helt hvordan det er å glassblåse betong, å for min del så høres det ut til å koste mere enn nødvendig
    om du kjenner noen som kan, så kan det kanskje koste deg 200,-

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    om du kjenner noen som kan, så kan det kanskje koste deg 200,-
    Jo, men ser likksom ikke poenget når jeg allerede har pusset ned ett kabinett.

Eksentersliper funker flott

Mvh
    Svein S

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •