Lenco L75

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Lenco L75

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lenco L75

Hei.

De siste 10 årene har jeg brukt en ganske så middelmådig marantz platespiller som jeg kjøpte ny på Hi-Fi klubben for 2500Kr.
    Denne spilleren trenger nå ny stift og overhaling, men da frister det mer å bruke noen kroner på å få i stand min flotte Lenco som har stått i boden et par år. Spilleren fungerer godt, men jeg ønsker å få mer ut av potensialet som ligger der.
    I tillegg til litt småpuss og olje i innamten ønsker jeg å bytte:

Ny arm: Her vurderer jeg å få tak i en Linn LVX eller LVV arm som skal passe perfekt på spilleren etter det jeg har fått høre.

Ny stift: Her er jeg ikke sikker ennå, men har tenkt på noe i 1000 - 1500kr. klassen. (er student med lav inntekt)

Jeg ser at mange velger å bygge ny plinth til denne spilleren som passer godt til gjør-det-selv prosjekter, men jeg har liten erfaring med å skru på platespillere og ikke er jeg veldig praktisk anlagt, så jeg tror jeg skal la noen som veit hva de driver med få lov til å skru.
    Jeg har en lokal Hi-Fi klubben med folk som har peil på platespillere. Jeg ønsker hjelp til å fin-innstille stifttrykk og og kalibrering. (skal jeg øve meg å lære selv, så ønsker jeg heller å gjøre det med billigere utstyr. Har et par loppemarked spillere jeg kan øve meg på)

Er det noen som har erfaring med Lenco L75? som har noen tips å dele?
    Hvordan får jeg best mulig lyd med et beskjedent budsjett f.eks?

På forhånd takk.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en Lenco L75 på 70-tallet, det var en bra spiller, det. Tror det var med Ortofon pickup. Ble erstattet av en Pioneer PLA45D, som jeg fortsatt har, men har ikke vært i bruk på endel år, dvs. ikke siden 80-tallet.

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Solgte en på lenco l75 på loppemarkedet med ortofonpickup. Meget fine saker. når det kommer til oppsett av LP kan jo du se her:

A Beginner's Guide to Cartridge Setup

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •