Dual 1019: automatikken har kilt seg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dual 1019: automatikken har kilt seg

Hei!

På forhånd bil jeg beklage min manglende tekniske kunnskap. Det har seg sånn at min gamle Dual 1019 platespiller har hengt seg opp i startposisjonen og vil ikke slutte å spille, for så å gå tilbake til stopp. Den er jo helautomatisk.

Jeg har prøvd å "bryte og vrikke" litt på selve bryteren for å sjekke om den bare har satt seg fast, men den vil ikke bevege seg overhodet. Jeg ser heller ikke noe råd for å få sett på bryteren under, siden underdelen er omgitt av en treboks.

Forslag mottas med takk!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må skru de tre skruene som sitter plassert rundt i ytterkant på spilleren helt ned,om de ikke allerede er det.Trekk de så litt opp og tilt de innover på undersiden. Da løsner chassiet der. Du greier to samtidig,og da trekker du bare topplaten vekk fra den tredje.

Om du så kikker under armfestet,så vil du etterhvert få øye på en lite halvmåneformet plate som ligger horisontalt. Like over den stikker det ned en tynn stålstang. Ute på tuppen av den skal det sitte en gummi/mykplastbit.
    Ting tyder på at det er den som er slitt vekk.
    Den kan erstattes med feks. en liten bit av blankplasten på en bic kulepenn,eller med en bit fra plasten rundt innerlederen fra en coax-kabel (antenneledning).
    Når du trer den på stangen,så pass på at plasten stikker bittelitt nedom enden på stangen.Om det virker romslig,så ha på litt lim i øvre kant av plasten,slik at den ikke glir opp.
    Denne stangen og platen under er clutchen til automatikken. Denne patenten gjorde Dual til den eneste automatiske spilleren som frikoplet hele automatikken under avspilling!
    -Men altså;er denne lille plasten/gummien borte,så virker ingenting av automatikken som den skal.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det, min gode mann, funket utmerket! Tusen takk for hjelpen!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig å kunne hjelpe! jeg mistenker at det er mange Dualspillere som har funnet veien opp i containeren pga denne fillefeilen. De er jevt over svært gode,med få øvrige feil. En billig gammel Dual vil som oftest være en langt bedre investering enn de fleste lav/mellombudsjett spillerne du finner nye i dag. -Og noen av de beste gamle dualene,hamler opp med nye spillere langt opp i prisklassene den dag i dag.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •