Radionette Salongsystem - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ulfsn Vis post
    Hei! PU elementet i disse behøver ikke nødvendigvis å byttes, da det skal være mulig å bare bytte stiftene. Elementet er jo vendbart,og det var beregnet på både de eldre 78 platene (som dengang,enda da ble kallt normalplater og fikk betegnelsen N.) og de nye LP/single platene (betegnet M- for "mikrorilleplater") Åkkesom, jeg troor jeg muligens har stifter som passer i dette elementet, av begge sorter,om det skulle behøves. Men jeg må gå gjennom en del gammellager før jeg er helt sikker. :-)
    Eg takker for omtanken, Ulfsn, men etter å ha bygd to platespillere i hop til ein, har eg to ganske gode PU. elementer, eg har ogso kjøpt inn (men enno ikkje montert) eit sett heilt nye stifter.
    Det eg gjerne kunne tenkja meg å få hjelp med, er om nokon veit kor eg kan få fatt i:
    300 ohm flat antennekabel, ca 2 meter - til å laga ny FM-antenne
    to - forresten - tre (so tåles der transportskade på ei) skalalamper til radioen - desse søte små lyspærene, 6,3 volt E10 skrusokkel.
    og gjerne ein balun 300/75 ohm for tilkobling til meir moderne antenne

Magne

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Litt meir bilder:

Platespilleren er her montert i kabinettet som Radionette har laga til den. Den passer 100 % i dette radiokabinettet.
    Radionette Salongsystem-180710-005_a-png
    Tandberg sitt platespillerkabinett har ein litt annen fasong, dei har ogso satt navnet sitt på kabinettet.
    Radionette Salongsystem-180710-030_a-png
    Men dette tandbergkabinettet var skadet, eg reknar med at det er transportskade. Her viser ogso eit fjøroppheng, platespilleren er opphengt i fire doble fjører i kabinettet.
    Radionette Salongsystem-180710-033-002_1a-png
    og dette er opphengsfjørene satt sammen
    Radionette Salongsystem-080914-001_a-png
    Ein plateskifter (ogso kalla plateknuser) skal spela ei plate, ta vekk stiften, og so sleppa neste plate ned og spela denne. Dette gjer at der blir ein heil masse bevegelige deler inni der, og all smurning var pålag 50 år gammel. Eg vaska vekk det meste og smurde oppatt.
    Radionette Salongsystem-180710-008_1aa-png
    Her har eg satt ein masse nummererte piler på tegningen, og laga beskrivelsen mens eg demonterte.
    I eine platespilleren var nettledningen loddet fast til motoren. Den måten syns eg ikkje om.
    Radionette Salongsystem-180710-033-006_1aa-png
    I den andre platespilleren var tilkoblingen mykje bedre.
    Motoren har ledninger ut i alle ender, dei andre ledningane går til brytaren som slår platespelaren av / på.
    Radionette Salongsystem-180710-033-007_a-png
    Denne motoren blei demontert, reingjort og smurt i lagera,bronselager, som låg i filt som var innsatt med olje. Meget gode, langtidssmurte lager.
    Radionette Salongsystem-180710-033-011_a-png
    Når eg so var fornøgd med reingjering og smørjing, so var det å byggja i hop dei beste bitene til ein platespiller. Men hvilket utvalg i hastigheter skal veljast?
    Radionette Salongsystem-180710-033-001_1aa-png
    eller
    Radionette Salongsystem-180710-032_1a-png

Der er eit trappehjul på enden av motorakselen, og eit mellomhjul av gummi mellom trappehjulet og innsiden av platetallerken. Det er, i tillegg til "girspaken" einaste forskjell.
    Eg enda opp med å byggja opp att med fire hastigheter.
    Sist endret av Dinamo; 09-10-2014 kl 09:10

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •