KEF Concerto - søker info og anbefalinger.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

KEF Concerto - søker info og anbefalinger.

Halloys !

Jeg fikk (!) et par KEF Concerto i dag.
    Har lest meg fram til at disse høyttalerene ble bygget mellom 1969 og 1977 og at de på den tiden gikk for å være veldig bra saker.

Er det noen her som har erfaring med dem og kan si litt om hvordan de låter og hva slags musikk og signalkilder de passer til ?
    Har en del forskjellige (nye og gamle) forsterkere som jeg (etterhvert) har tenkt til å prøve sammen med dem. Noen anbefalinger ?

Mvh
    Paalkj

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

forsterker

skal si du hvar heldig når du fikk den! uten at jeg vet vilken prisklasse og lydsignatur du sikter etter tror jeg at cayin 153b hadde passet fint til disse kefene. cayin er noe som absolutt har nok kraft for å drive kefene og kombinasjonen av den litt varme klangen til kefen og den homogene og detaljerte lyden fra cayin, tipper jeg at dette hadde vært meget god kombo.

Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er foresten link til en forhandler av cayin 153b:

Cayin 153B - Norsk Audio Teknikk

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svaret.
    Høres ut til å være en bra kombinasjon du foreslår, men jeg blir nok nødt til å bruke en av de mange (gamle) forsterkerene jeg allerede har. Tenker jeg i første omgang skal prøve med en gammel Sansui som jeg har stående. Den kan ha godt av å få drive et par varmtklingene høyttalere. Sansui'en min er ikke kjempekraftig, men den har stor strømforsyning og skulle derfor ha mulighet til å kontrollere Kef'ene bra.

Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Paalkj
    Takker for svaret.
    Høres ut til å være en bra kombinasjon du foreslår, men jeg blir nok nødt til å bruke en av de mange (gamle) forsterkerene jeg allerede har. Tenker jeg i første omgang skal prøve med en gammel Sansui som jeg har stående. Den kan ha godt av å få drive et par varmtklingene høyttalere. Sansui'en min er ikke kjempekraftig, men den har stor strømforsyning og skulle derfor ha mulighet til å kontrollere Kef'ene bra.
    Bare hyggelig. Håper det fungerer som en god kombo. Om du ikke er fornøyd med forsterkeren og er intressert i diy kan jo du tenke på å oppgradere noen av komponentene i sansuien om du finner det vært det. Bare et forslag til billig fremtidsprosjekt om du er interesert. Å bytte komponenter på forsterkere er noe som mange her kan hjelpe deg med. Bare en idè:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset om oppgradering. Tenkte ikke på at det var folk her som kunne ordne slikt. Skulle da ikke forundre meg om det finnes noen her som kan hjelpe til med div. småreparasjoner og oppussing av gammelt utstyr - uten å ruinere en "fattig entusiast" :-)

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde et par KEF Concerto i mange år - sammen med en Sansui AU-555 forsterker. Etter en del år som hybelhøyttalere for to av barna mine, ble de overtatt av en entusiast som skulle oppgradere KEF'ene med nytt delefilter - det var noe "man måtte gjøre med disse gamle KEF'ene". Jeg ble fortalt at det finnes forskjellige oppgraderingskits å få kjøpt - og googler man litt, finner man litt av hvert om dette, og det finnes visstnok nettsteder hvor man kan knytte kontakt med andre Concerto-entusiaster for å få råd og tips.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •