Digitalisering av gamle opptak

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Digitalisering av gamle opptak

Hei.

Bestemoren min ønsker å digitalisere et par hundre timer med spolebåndopptak tatt opp med en Tandberg 3400x. Hun har fortsatt Tandberg'en, men den lager rare klikkelyder, og høres ut som om den trenger litt smøring.

Til opptak tenkte jeg å benytte et Behringer UCA-202 usb-lydkort. Siden sluttproduktet sannsynligvis blir brent til CD, tenkte jeg å ta opp 2 channels 16 bit 44100 Hz, selv om USB-kortet støtter 48000 Hz.

Tar gjerne imot tips om hvor jeg kan finne servicemanual til Tandberg'en eller råd for hva man bør gjøre før man tar den i bruk etter at den har stått i flere år. En annen ting jeg har lurt på er om opptakene kan/bør spilles av på en annen spiller, og i så fall om noen har en anbefaling å komme med. Er forøvrig ute etter å låne/leie/kjøpe en slik spiller.

Newcomer KjellG sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Manual TB3400x

Sitat Opprinnelig postet av oys
    Hei.

Bestemoren min ønsker å digitalisere et par hundre timer med spolebåndopptak tatt opp med en Tandberg 3400x. Hun har fortsatt Tandberg'en, men den lager rare klikkelyder, og høres ut som om den trenger litt smøring.

Til opptak tenkte jeg å benytte et Behringer UCA-202 usb-lydkort. Siden sluttproduktet sannsynligvis blir brent til CD, tenkte jeg å ta opp 2 channels 16 bit 44100 Hz, selv om USB-kortet støtter 48000 Hz.

Tar gjerne imot tips om hvor jeg kan finne servicemanual til Tandberg'en eller råd for hva man bør gjøre før man tar den i bruk etter at den har stått i flere år. En annen ting jeg har lurt på er om opptakene kan/bør spilles av på en annen spiller, og i så fall om noen har en anbefaling å komme med. Er forøvrig ute etter å låne/leie/kjøpe en slik spiller.
    Her finner du manualer tandberg/3400x-om
    tandberg/3400x-sm

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •