Får ikke liv i min Nakamichi PA 5e mkii -hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke liv i min Nakamichi PA 5e mkii -hjelp!

Hjelp. Nå får vi ikke liv i den flotte PA5eII-en vår. Sikring bakpå (T4A) var røket så denne byttet jeg. Hjalp ikke, det blir ikke lys i power-indikatoren og det er ikke noe liv. Har testet at bryteren er ok og har også verifisert at det er gjennomgang i sikringen (altså den nye, montert inn). Noen gode forslag til hvor jeg så skal begynne å lete? Kan jeg f.eks skru av panelet under og myse evt måle der? Ser ingen feil som skriker imot meg når jeg fjerner toppanelet, alt ser fint ut. Men jeg tenkte å spørre noen kyndige før jeg åpner i bunn. Kan det være trafoen som har røket? Forslag til flinke folk som kan fikse slike feil? Er ikke helt Elkjøp, kanskje? Takk skal dere ha - har ikke lyst til å gi opp forsterkeren, den er jo knallfin. Kan litt om måleteknikk, men er litt rusten på forsterkere...

Vh
    Jon H K

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der sitter vel sikringer inni i den også vil jeg tro. Om sikringen bak røk er der jo sikkert noe galt, er der 110-230 volt bryter på den?
    Dalen Elektronikk Service eller kanskje Teletor kan se på den.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips, har snakket med dem. Etter tips fra Jørgen i daCapo i Moss har jeg også snakket med Roar i Hokksund, som har full kontroll på disse forsterkerne og han hjelper meg. Yess!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •