Lyd ut på gammal Tandberg tape recorder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd ut på gammal Tandberg tape recorder

Eg tenkte eg skulle digitalisera opptaka fra far min sin gamle Tandberg tape recorder 843. Eg ser det er to utgangar på den, men er usikker på kva eg kan bruka. På den eine står det "FREE HEAD", på den andre står det "PLAYBACK 4 OHMS". Kva står dette for? Kan eg nytta ein av desse? (Og kobla direkte på lydkort på PC)

På førehand takk!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Du bruker den det står playback på.Om det vil gå å sette dette direkte i PC,er jeg litt usikker på.Det beror på om ut-lyden kan justeres nok.Noe jeg mistenker den ikke kan.Uansett vil du nok få best lydkvalitet om du kjører lyden via en forsterker først.
    Du kan da bruke TAPE eller AUX inngang på forsterkeren.Til utgang kan du benytte PRE out,eller ev.hodetelefonutgang.REC out kan også brukes,men da vil justeringsmulighetene være satt ut av spill,og da er du like langt.
    Du kan også bruke en egnet,moderne prossessor,som har både inn og utganger til ethvert formål. Du vil kanskje også trenge overganger.Jeg husker ikke helt om 843 hadde phono-utganger,men den hadde muligens det...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får eg prøva å rigga opp mot forsterkar. Takk for svar!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •