Electrocompaniet "The 2 channel audio power amplifier" feilsøking og diskusjon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Electrocompaniet "The 2 channel audio power amplifier" feilsøking og diskusjon

Jeg har fått i oppdrag å få liv i en forsterker av en gammel mann jeg kjenner. Forsterkeren er av typen: "The 2 channel audio power amplifier" 2x25w fra Electrocompaniet. Jeg har egentlig ikke peiling på lyd og forsterkere, men har fagbrev i produksjonselektronikk og er god til å lodde og kan bytte komponenter

Jeg har ikke klart å finne noe serienr. på forsterkeren, tror det er en av de første modellene. Jeg ble litt overrasket over å finne en motstand med et klipt bein, men den var klipt på den andre kanalen også, så det skal nok være sånn? Har skjønt det som at de første forsterkerene var litt forskjellige fra hverandre.

Problemet med denne er at det ene forsterkerkortet har noen brente komponenter, og denne kanalen har visst ødelagt høyttalere tidigere. Det som har brent vekk nå ser ut som det er en reperasjon, og hvis man ser på den andre kanalen(tvillingkortet) så ser man at det skulle vært 2 motstander der det bare er svart nå. Forsterkeren består forresten av 3 printkort: powersupply, høyre og venstre kanal.

Kommer mer info senere, her er et par bilder:
    The 2 channel audio power amplifier | Facebook

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt tidlig å dømme avforum, men tror oddsen er høyest for svar på noe slikt på hifisentralen.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av holhjem
    Jeg har fått i oppdrag å få liv i en forsterker av en gammel mann jeg kjenner. Forsterkeren er av typen: "The 2 channel audio power amplifier" 2x25w fra Electrocompaniet. Jeg har egentlig ikke peiling på lyd og forsterkere, men har fagbrev i produksjonselektronikk og er god til å lodde og kan bytte komponenter

Jeg har ikke klart å finne noe serienr. på forsterkeren, tror det er en av de første modellene. Jeg ble litt overrasket over å finne en motstand med et klipt bein, men den var klipt på den andre kanalen også, så det skal nok være sånn? Har skjønt det som at de første forsterkerene var litt forskjellige fra hverandre.

Problemet med denne er at det ene forsterkerkortet har noen brente komponenter, og denne kanalen har visst ødelagt høyttalere tidigere. Det som har brent vekk nå ser ut som det er en reperasjon, og hvis man ser på den andre kanalen(tvillingkortet) så ser man at det skulle vært 2 motstander der det bare er svart nå. Forsterkeren består forresten av 3 printkort, powersupply, høyre og venstre kanal.

Kommer mer info senere, her er et par bilder:
    The 2 channel audio power amplifier | Facebook
    Per Abrahamsen som lagde forsterkeren din, driver jo fremdeles med det samme, under Abrahamsen Audio....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Per Abrahamsen som lagde forsterkeren din, driver jo fremdeles med det samme, under Abrahamsen Audio....:-)
    Mener du at jeg burde snakke med ham da? Hvis jeg trenger noen tips

Bilen brøyt sammen i dag så det tar noen dager før det kommer noe mer her, desverre

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •