Min gjenoppdaget Kurér auto reiseradio

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Min gjenoppdaget Kurér auto reiseradio

God dag!

Etter et lite skippertak i garasjen dukket reiseradion til besteforeldrene mine opp. Jeg plugget radioen inn i støpslet til liten begeistring da det ikke kom noe ut. Det var vel ikke stort annet å regne med.

Jeg har uansett fått det for meg at jeg vil fikse på denne, dog jeg ikke har noen erfaring 8-) Har skrudd opp dekslet på baksiden og funnet ut at det er noen rør som sitter i bak.

Etter å ha lett litt rundt på forumet her har jeg funnet ut ar rørene er vesentlige i en eventuell restaurering, men jeg finner ingen tråd som matcher Kurér reiseradioen.
    Plann er å bygge den om til en FM radio eller digital radio. Noen som har en pekepinn på hvordan dette kan gjøres?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei

Eg tenkjer som so, om denne ombygginga som du foreslår, at å byggja om - det er fali det. Eit lite tilbygg, derimot, i form av ein forsats til FM eller DAB, og so bruka utgangstrinnet, bør vera meir overkommelig. Eg kikka nettopp inn i ein gammal kurer og her vil eg seia at utgangstrinnet er røra som heiter DAF 96 og DL 96. Ein annen ting å ta med, når ein først er på innsida, er kondensatorane i strømforsyningen. Desse er laga slik at dei i årenes løp vert tørrare og tørrare i innmaten, og dermed mindre og mindre brukelig. Symptomet er meir og meir brum i lyden, til dei kjem til eit punkt då det "tar" det som finst av sikring.
    Lykke til :-D
    Magne

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •