Altec Lansing 9444A spørsmål.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Altec Lansing 9444A spørsmål.

Heisann jeg har to altec lansing 9444a forsterkere som jeg ikke helt har peiling på. Jeg ser jo det at det er mye effekt i dem, men er dette noe forsterker til bruk i hjemmekino osv? Lurer på om de kan dra litt forskjellige subber eventuelt?

De har en oppgitt effekt på 600w/8ohm brokoblet og 300w/4ohm - 200w 8ohm stereo. Jeg vet egentlig ikke mer er dette og om noen har noe utfyllende info om den eller faktisk bruker denne forstrkeren selv Så må jeg få høre hva dere mener.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei igjenn folkens.

Nå har jeg fått kobla opp den ene forsterkeren mot to JBL 8340 jeg har liggende her. Og ressultatet var bedre en jeg noen gang hadde forventet

Forsterkeren bråker en del pga at den har en vifte som sikkert har surret en god del siden 1989 men alt i alt så fungerte altså forsterkeren veldig bra.
    Det var tonnevis av krefter sammen med JBL 8340 høyttaleren, så pass mye
    at jeg ikke klarte å spille særlig mer en 3/4. Men selv da uten noe tegn til forvrengning. Det står noen gode ellementer sikkert i disse høyttalerne men at de tåler så mye forrundrer meg en del. Men det har kansje med at forsterkeren klarer å levere nokk ?

Er dette noe å samle på ? det spiller forrundrende bra men ser ikke særlig flott ut hehe.
    Og er det å regne som PA eller er det liksom finere en PA ?

Håper noen kan komme litt tips om jeg eventuelt burde holde på disse forsterkerne eller om det bare er å kvitte seg med dette eller ei ?

Muligens det kan benyttes i en hjemmekino ved en senere anledning?

Legger ved litt bilder også av anlegget så langt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •