Noen som kan identifisere SEAS høyttalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Noen som kan identifisere SEAS høyttalere?

Hei,

Jeg har noen SEAS høyttalere jeg har vokst opp med, Pappa sier at farfar bygde fire stykker som prototyper mens han jobbet som ingeniør for SEAS. To av disse fikk pappa og så fikk jeg de. Vi har hatt de ivertfall siden 1989.

Lurer på om det er den samme som kan sees på forsiden av katalogen her

Er det noen her inne som kjenner de igjen? Har jeg hørt riktig, eller er dette selvbygg?

De består av 25 F-EWX, 10 F-M og 1" Dome-Tweeter H-086. Den ene høyttaleren er reparert med en philips diskant. Jeg har 3 H-086 liggende men desverre er alle defekte. Mellomtonen på den samme høyttaleren er også fullstendig revnet rundt kanten, det er mulig jeg kan finne en erstatning på loftet etter farfar. Bassen er også skadet, men jeg tror jeg har en defekt liggende et eller annet sted. Men til tross for alle skadene låter de veldig bra, jeg hører detaljer i mellomtonen som jeg nesten ikke hører fra noen andre høyttalere. Savner dog litt i bunn på lavt volum.

-seas-01-jpg

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo ut som et 303 kit med litt annerledes delefilter. Noen har tatt seg god tid med og lage en fin kasse(speilet finér) fremfor og kjøpe en. En slik diskant finner du på ebay, den H-086 er ganske vanlig. Når det gjelder de diskantene som er gåen så kan du skru av frontplaten på dem(domen er festet på denne) og kikke om spolen er svidd eller om kansje det er brudd i overgangen.

Edit: ser nå at membran og oppheng på mellomtone er i ett stykke slik som er vanlig på noen eldre elementer. Kan prøve og reparere dem med tynt papir og pensle feks trelim på.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cable89
    Hei,

Jeg har noen SEAS høyttalere jeg har vokst opp med, Pappa sier at farfar bygde fire stykker som prototyper mens han jobbet som ingeniør for SEAS. To av disse fikk pappa og så fikk jeg de. Vi har hatt de ivertfall siden 1989.

Lurer på om det er den samme som kan sees på forsiden av katalogen her

Er det noen her inne som kjenner de igjen? Har jeg hørt riktig, eller er dette selvbygg?

De består av 25 F-EWX, 10 F-M og 1" Dome-Tweeter H-086. Den ene høyttaleren er reparert med en philips diskant. Jeg har 3 H-086 liggende men desverre er alle defekte. Mellomtonen på den samme høyttaleren er også fullstendig revnet rundt kanten, det er mulig jeg kan finne en erstatning på loftet etter farfar. Bassen er også skadet, men jeg tror jeg har en defekt liggende et eller annet sted. Men til tross for alle skadene låter de veldig bra, jeg hører detaljer i mellomtonen som jeg nesten ikke hører fra noen andre høyttalere. Savner dog litt i bunn på lavt volum.

-seas-01-jpg
    Ser ut som et slikt Seas sound kit303 ja.
    Må samtidig få lov til å si at dette var et hyggelig gjensyn med "gamle dager" og den tidens høyttalere. Vekker gamle minner slike høyttalere :-D
    Hvor fant du den brochure ? Har du en link ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IsakAlexsander: Takk for tips om diskanten, mellomtonen er i ett stykke ja, har reparert wooferen med tynt papir og trelim nå.

teddyh: Brosjyren fant jeg hos troelsgravesen

Lurer også å få lagt på ny finer etterhvert.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •