Uling i Sølvsuper SS 11-73

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Uling i Sølvsuper SS 11-73

Jeg har en velfungerende Tandberg Sølvsuper SS 11-73. For et par dager siden skulle jeg koble til platespilleren min som har stått ubrukt en stund.
    Alt fungerte strålende. Da jeg skrur på dagen etter er signalet fra platespilleren helt overdøvet av en høy uling. (ganske dyp tone, og helt jevn)

Platespilleren koblet jeg i "magn"-phonokanalen. Jeg har prøvd å koble i en annen platespiller, med samme uling. (i begge høytalere)
    Lyden kommer bare fra magn-kanalen, og alt annet fungerer fint.

Er det noen av dere som har vært borti noe sånn som dette, og har noen tips?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det kan nok tegne på at en av komponentene på riaakortet har tatt kvelden,men det kan også hende at stikket bak på SS 11 er rimelig fullt av støv og dritt og lager ukontakt.
    -Og hadde det ikke vært for at du sier alt virket som det skulle første kvelden,så ville jeg vel også anbefalt deg å skjekke om pick-up sitter godt fast+at ledningene bak på PU er tette og i full kontakt.Også ville jeg ha skjekket om det ville hjulpet med jordingsledning mellom gods platespiller og gods SS 11..
    Mvh Rune

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •