Radionette Solist 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Radionette Solist 2

Fikk i dag rør og dermed liv i en Radionette Solist 2. Har ikke skiftet kondensatorer, så det tok litt tid før det ble skikkelig lyd i den. Til å begynne med fikk jeg endel brummelyd sammen med lydsignalet fra ipod via bananplugger, men da jeg fikk opp signalet med en preamp ble det temmelig god lyd, men signalet inn må være temmelig sterkt, preampen står på 95% på gain, og 100% på output. Men når det er sagt, så er ipod en svak kilde.

Jeg skjønner at å skifte kondensatorer vil være det beste for å forbedre lyden, men det er ganske trangt og rotete lagt opp i ampen, så jeg vet ikke om mine loddekunnskaper rekker til.

Er det noe å hente på å skifte høyttalerelement? Det er en 8". Noen forslag til nye elementer som kan funke?

Radionette Solist 2-p1070693-1024x768-jpg

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Med dagens rørfangst ble det også liv i denne:
    http://avforum.no/forum/vintage-audi...ml#post1684604

Uten preamp spiller den helt rent og langt på langt høyere volum enn jeg ønsker å høre på, rett fra ipoden. Den krever altså langt mindre signal inn for å låte bra.
    Var det normalt at radioene krevde forskjellig inngangssignal, eller betyr det at Radionetten ikke er helt frisk?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •