Problem med gammel radionette!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med gammel radionette!

Jeg har en gammel radionette menuett 2000 som ikke fungerer som den skal. Når jeg skal skru den på så vil den ikke alltid skru seg på, så da må jeg riste den igang. Da kommer det er dundrende smell og skurring, som det ikke går ann å skru volumet på. Når jeg endelig får den i gang, så slokner den og begynner og bråke igjen.

Så det endte med at jeg åpna radioen tok en titt, og da fant jeg ut at hele transformatoren var løs! Jeg tenkte kanskje dette var grunnen til skurringa så jeg fikla litt med den og trodde jeg hadde fiksa den, men så plutselig løsna ledningene fra transformatoren til selve hovedkortet.

Har noen en idé på hva jeg kan gjøre? Takker for hjelp på forhånd

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel-altså.Loddebolt og skrutrekker er vel nesten det eneste som er å anbefale i første omgang,er det ikke?
    Sett fast trafoen,og lodd på plass alle løse ledninger der de har vært før.Skjekk også andre loddinger.Disse radioene var slemme og beryktetde for slurvarbeide, i motsetning til sine forgjengere i Menuett-serien. Ikke sett i støpslet før du er sikker!!

Symtomene du beskriver kunne også tyde på at en av lyttene holder på å ta kvelden,men det er i grunnen umulig å si så lenge innmaten henger og slenger rundt på egen hånd!
    Mvh Rune

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg vekker denne tråden til live igjen... Har fått meg ein Menuett 2000 med liknande problem. I tillegg har den eit mekanisk problem med av/på-bryteren. Kabinettet er *strøkent*. Har denne radioen noko samlerverdi eller kan eg trygt gjenbruke kabinettet til eit anna prosjekt?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •