Gammel forsterker på splitter ny høytalerpakke.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gammel forsterker på splitter ny høytalerpakke.

Jeg har gått til innkjøp av Jamo s S606 5.0 pakke,jeg har bestilt Harman Kardon AVR360 for å drive denne,samt en Velodyne Impact 10 sub.

Jeg har høytalerpakken,men forsterkeren og suben kommer ikke på en stund,og selvfølgelig klør jeg etter å få høre hvordan denne pakken låter.
    Jeg har tilgang på en 10-12 år gammel Pioneer surroundreceiver.Spørsmålet er da;er det trygt å bruke denne gamle forsterkeren på helt nye høytalere,eller bør jeg bare roe helt ned og vente på HK en? Kan jeg skade noe? Tror ikke det,men har ikke superpeiling selv og vil ikke risikere noe.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å kjøre på!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting å frykte. Eldre Pioneer-forsterkeren nyter faktisk bra respekt, men de er i så fall kanskje ennå eldre enn din. Bare kjør på, ingenting blir skadet.

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet!

Jeg synes det er litt vittig at du har kategorisert en 10-12 år gammel receiver som "vintage audio" :-D

En forsterker er en forsterker, og du kan godt sette en forsterker fra 70-tallet på en ny høyttaler (det fantes vel ikke surround-receivere den gang, riktignok).

Så lenge det ikke er feil på den, vil det ikke være noen fare å koble den til høyttalerne dine. Har du noen grunn til å tro det er noe feil, vannskade, at den kobler ut når du skrur den på e.l.? Du har ikke en avlagt høyttaler du kan koble til de ulike utgangene? Det skulle fjerne enhver tvil.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

[QUOTE=Trumpetguy]Velkommen til forumet!

Jeg synes det er litt vittig at du har kategorisert en 10-12 år gammel receiver som "vintage audio" :-D

En forsterker er en forsterker, og du kan godt sette en forsterker fra 70-tallet på en ny høyttaler (det fantes vel ikke surround-receivere den gang, riktignok).

Quadraphonic: The forgotten surround sound of the 70s

Quadraphonic sound - Wikipedia, the free encyclopedia
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for svar!

Tråden min er åpenbart i feil forum.Gikk litt fort i svingene,beklager det,men takk for raske svar.

Nei er ingen skader på den.Den har stått tørt,og fint i kjellerstua til svigers i årevis.Og det står to gamle Yamaha høytalere på loftet jeg kan teste den på først ja.

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, er klar over det 8) . For de fleste er kanskje quadrofoni et glemt kapittel?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •