Hva er den værd? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av IsakAlexander
    Kan du utdype dette, mener du at et produkt som gjerne kostet feks 20 000,- på 80 tallet er bortimot uten verdi idag og hvorfor er det da slik, har lyden gått ut på dato?
    Min Panasonic plasma-TV kostet 50.000 da jeg kjøpte den i 2004. Jeg kan muligens få 2000 for den i dag, hvis jeg skulle velge å selge den.
    Elektronikk taper du penger på nesten uansett når man kjøper nytt. Prisen er omtrent halvert i det du pakker opp varen.

Kostet et elektronikkprodukt 20.000 på 80-tallet, er det ikke verd mange kronene i dag, hvis ikke vi snakker samleobjekt.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så en Accuphase P-500, McIntosh C34V og et par JBL 4425 er verdiløse?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IsakAlexander
    Så en Accuphase P-500, McIntosh C34V og et par JBL 4425 er verdiløse?
    er ikke dette nesten samlervare? må lese hva han ovenfor skrev

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kommer nok fra et loppemarked. Til rundt hundrelappen, tenker jeg. Så håper og tror han på at den rette gjøken skal komme og gi ham en fortjeneste på hundre ganger prisen han selv betalte.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man ikke her råd,så har man ikke råd.Om det likevel er målet å finne så bra lyd som mulig for så lite penger som mulig,så må det letes på bruktmarkedet.Samlerobjekter som MacIntosh,Krell,Tandberg ol,må unngåes.
    Philips er derfor et bra sted å lete!
    De var og er en av de største produsentene av elektronikk i verden.De laget og lager både høykvalitet og billig dritt,pluss masse midt i mellom.Lav anseelse i hi-fi kretser tilsier også at det gjemmer seg mange gode kjøp i mengden her,hvilket det også gjør,om man enten vet hva man leter etter - eller har flaks..
    De laget mye brukandes på 70,og tidlig 80 tall som fint gir god lyd den dag i dag.Tom. etter dagens standard. Reparasjoner må kanskje påregnes på noe av så gammelt utstyr,men er man flink til å møte opp på loppemarkeder,så han man råd til et par bomkjøp før det slår til.
    Andre merker å lete etter kan feks være Sanyo,Onkyo,Harman Kardon,Kenwood,Luxor,Nikko fra noenlunde samme tid (70-80)
    Mye lavstatus med feit lyd å finne der!!
    Mvh Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådstarter har skjønt at den ikke er verdt å satse på. Tror vel ingen sjel her ville hatt den hos seg, Tror nok selger legger på litt ++ når det gjelder nyprisen. Den er forferdelig stygg, utdatert, svært dårlig lydkvalitet i forhold til nåtidens teknologi, og mest sannsynlig må man koste på seg reparasjon etter kost tid. Den annonsen burde vært i gi bort avdelingen.
    Så den er ikke verdt mye! Såklart endel vintage kan være verdt noe, men det er for samlere, folk som fortsatt har 80-talls stil i hjemmet, eller ikke klarer å rive seg løs fra 80-tallet osv.. Og det er ikke trådstarter. Han ville ha en godt anlegg mest for pengene!
    Til trådstarter:
    Se på XTZ, svært mye for pengene her og mange her er svært fornøyd med dem. Men til musikk bruken din ville jeg sett på gulv modellene.
    Siden du ville oppgradere etterhvert kanskje i løpet av en kort tid?
    Så kanskje en reciever? Dersom kino kan være interessant..
    Man får SVÆRT bra stereo lyd selv i recievere. Selv om noen få her kan være uenige så er de like bra i stereo. (trenger vel ikke nevne en viss tråd her som ble stengt...heheheh)
    Hvis 30K er budsjettet ditt, så ville jeg satset på ca. 10K til forsterker og 20K til høyt.
    Dette pga. man stort sett for mest lyd av type valg av høyt. så budsjettet er der større for valgfrihet. Men velg da også forsterker som klarer å drive de.
    Ville også sett på bruktmarkedet etter Denon recievere, rotel, nad.

Dersom kun stereo så ville jeg snust litt på nad 218 (effektforsterker) Dette er en kraftmuskel som du vil beholde lenge. Og drive de meste av høytallere Husk da forforsterker til denne.
    LYKKE TIL!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD c160+218 thx kr5500

Dette ville holdt lenge for deg. Så da har du mye til HT.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anlegget i linken er ikke verdt noen ting, lurer faktisk på hvor den nyprisen kommer fra, det må være en hallisunasjon.
    Kommer du derimot over dette fra Philips har du jackpot;
    AUDIOKLASSIKS | HIFI VINTAGE OF THE 60's & 70's » PHILIPS LABORATORIES l AH-673 / 572 / 578
    HiFi Collector: Preamplifier - Philips AH 572
    Tuneren er en av verdens fineste, faktisk på høyde med Tandberg TPT3001A som kostet 16.000,- i 1980, og alle komponenter er meget ettertraktet på samlermarkedet. Meget lekre komponenter dette.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •