Problemer med høyre kanal på eldre Sanyo receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med høyre kanal på eldre Sanyo receiver

Etter å ha fått fikset det kosmetiske ved å bytte noen gamle lyspærer har receiveren min spilt trofast i mange mange timer ( tråd ). Men desverre har et nytt problem oppstått og jeg lurer derfor på om noen der ute har noen tips.

Høyre høytaller faller ut støtt og stadig. Har byttet om på høytallerne for å se om det var den som var gåen, men samme problem skjedde i den andre. Noen ganger får jeg lyd i begge, men oftere og oftere faller den høyre ut. Jeg har fått til å "løse" problemet midlertidig ved å slå på mono instillingen i steden for stereo, men det er ikke særlig til løsning.

Noen som har forslag til hvor jeg bør begynne å feilsøke. Har noe peiling på småelektronik, men desverre ikke på forsterkere.

Tips mottas med takk.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drev nylig å renset volumkontrollen på en gammel NAD, etter at jeg hadde store problemer med den ene kanalen. Det var veldig enkelt og veldig effektivt.
    Det er ikke sikkert det er det som er feil med din, men det er uansett lurt å gjøre med en så gammel forsterker. Det ligger noen greie videoer på youtube, bare søk på potmeter eller noe sånt. Jeg brukte CRC elektrospray.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve det. Men jeg tviler på at problemet ligger der da jeg allerede har gått over alle kontakter tidligere med spray. Det var opprinnelig ikke noe problemer med de, men gjorde det for å være på den sikre siden. Kan teste igjen.

Newcomer Swiffer sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende, jeg har lik receiver med samme problemet. Det virker nesten som at det er litt vakkel i mono/stereo knappen som forårsaker det, i tillegg til en god del med spraking ved justering av volumknotten. Kjører du med loudness på?

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper ikke bare å spraye på potmeteret, men du må sørge for at stoffet kommer godt inn i hullene og så må du dra volumet fra bunn til topp til bunn så mange ganger som du orker (selvfølgelig med forsterkeren avslått).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Swiffer
    Spennende, jeg har lik receiver med samme problemet. Det virker nesten som at det er litt vakkel i mono/stereo knappen som forårsaker det, i tillegg til en god del med spraking ved justering av volumknotten. Kjører du med loudness på?
    Ja jeg kjører stort sett med loudness-knappen på, samt litt bass og treble. Låter som bare det til den prisen.

Skal sjekke om mono/stereo knappen kan være gåen også. Litt trist med kun mono :???:

Har forøvrig aldri hatt problemer med spraking i volumknappen. Knappene "glir" kjempefint uten spraking.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Det hjelper ikke bare å spraye på potmeteret, men du må sørge for at stoffet kommer godt inn i hullene og så må du dra volumet fra bunn til topp til bunn så mange ganger som du orker (selvfølgelig med forsterkeren avslått).
    Trodde jeg gjorde dette, men skal sjekke om problemet skyldes dårlig arbeid av meg første gangen.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips. Det viste seg selvsagt som dere skrev at jeg hadde gjort en for dårlig jobb i å rense bryterne. En ny runde med kontaktspray fikset biffen for denne gang. Takk for hjelp.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •