Bic Venturi w2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wink Bic Venturi w2

Har kommet over etpar Bic venturi w2 høyttalere.Er det noen her inne som vet noe om disse? Ser ut til å være solide greier.80 watt.Sannsynligvis fra 70 -80 tallet vil jeg tro.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bic Venturi Formula 2 W

Sitat Opprinnelig postet av palisandermannen
    Har kommet over etpar Bic venturi w2 høyttalere.Er det noen her inne som vet noe om disse? Ser ut til å være solide greier.80 watt.Sannsynligvis fra 70 -80 tallet vil jeg tro.
    Regner med dette er et par som ble
    kalt BIC Venturi Formula 2 (w)
    i så fall mener jeg at det skal være veldig
    gode ht. De ble konstruert og bygget i USA. Anbefaler at du setter de sammen med
    en kvalitesforsterker som er varm i klangen.
    Disse ht har horn og er meget lettdrevne. Sånt sett kan de passe veldig godt sammen
    med en bra rørforsterker. Disse ht. var populære spesielt i USA på midten av 70 årene. De fikk gode kritikker den gang. De har eller en spesiell bassrefleksport som er utformet mht å dra nytte av venturi-prinsippet (BIC patent). Dette resulterer i renere og mer effektiv bassgjengivelse. Om jeg ikke husker feil har de en innstilling for automatisk tonekompensasjon-en slags loudnessfunksjon (også patentert).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for hjelpen.

Sitat Opprinnelig postet av platara
    Regner med dette er et par som ble
    kalt BIC Venturi Formula 2 (w)
    i så fall mener jeg at det skal være veldig
    gode ht. De ble konstruert og bygget i USA. Anbefaler at du setter de sammen med
    en kvalitesforsterker som er varm i klangen.
    Disse ht har horn og er meget lettdrevne. Sånt sett kan de passe veldig godt sammen
    med en bra rørforsterker. Disse ht. var populære spesielt i USA på midten av 70 årene. De fikk gode kritikker den gang. De har eller en spesiell bassrefleksport som er utformet mht å dra nytte av venturi-prinsippet (BIC patent). Dette resulterer i renere og mer effektiv bassgjengivelse. Om jeg ikke husker feil har de en innstilling for automatisk tonekompensasjon-en slags loudnessfunksjon (også patentert).
    Takk for hjelp.Bruker dem på en gammel Tandberg Tr -1040,og det funker som ei kule:twisted:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •