Reparere Huldra 10 eller kjøpe kraftigere/annen vintage?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reparere Huldra 10 eller kjøpe kraftigere/annen vintage?

Hei

Har brukt en Huldra 10 som riaa en stund nå (hodetelefonutgang til effektforsterker), men i går mista jeg lyden i den ene kanalen. Prøvde å koble høytalerer rett i Huldraen, men uten resultat.

Jeg har blitt veldig glad i lyden fra vinyl + Huldra, og lurer da på følgende:
    Bør jeg sende den til reparasjon, eller bør jeg legge pengene i en oppgradering innen vintage?
    Jeg ser det ligger en TR 2055 ute for salg. Vil den kunne matche lyden av Huldra hvis jeg bruker den slik den står?
    Er det evt andre tilgjengelige vintage forsterkere som anbefales til ett reint vinyloppsett? Kan f.eks en Nikko NR 1415 være noe?

Nå går platespilleren rett i phonoinngangen på en eldre Onkyo 414 pro, og det er ikke en holdbar løsning8)

Setter stor pris på svar

Huldra kjøres mot Dali suite 2.5 og Wellex med Seas med godt hell. Platespilleren er en Rega p2.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei TAAB!
    Ikke noe orakelsvar dette, men kun min personlige mening.
    Å oppgradere fra H 10 er ikke så enkelt. Har hatt en 10-15 vintageapparater i hus de siste årene,- kun noen få har denne helt spesielle 70-talls magien til H 10(som du tydeligvis har oppdaget). Tandberg Tr 1000/1010 har jo noe av det samme og har litt mer krefter. Som du sier, RIAA`en er meget bra,- like bra som en ny rør-riaa til kr. 7000 jeg hadde til sammenligning. TR 2055 er sikket ok-har hatt TR 2075, men tja?
    Problemet med H 10 er etter manges mening kreftene. Selv om det er 25 gode watt, skorter det litt på kontroll over basselementene. Bruker selv H 10 med en SW som avlaster hovedhøyttalerne i de dypeste oktavene(Larsen 6) og kan spille mer enn høyt nok.
    Om det "lønner seg" å reparere er et annet spørsmål. Prisene på H 10/TR 1000 er lave for tiden.
    H 10 blir værende hos meg.
    Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2075 (uten MK II bak!) og 2055 har noe av H 10/TR 1000-magien igjen,men de er ikke så utpregete "magiske" som H 10 vel må sies å være.
    Likevel vil du kjenne igjen Tandberglyden ganske godt,og du får jo mer krefter.
    Det største minuset,er at riaa i 2075 og 2055 ikke rekker riaaen i H 10 og TR 1000 til anklene engang,så her bør det brukes en ekstern riaa,etter min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innspill!

Da ligger jeg unna Tandberg oppgradering og starter jakten på en som kan overhale Huldraen.

Har sett i noen gamle tråder her at en viss Ivar Midtskogen fra Åmot, Modum kunne overhale Tandberg produkter. Noen som vet om han fortsatt er aktiv?
    Bor i nabobygda så det hadde vært praktisk

Sitter akkurat nå og hører på 70 talls vinyl med 90 talls forsterker og får vondt langt inn i sjela. Høres ut som om noen har tredd ett par enorme ullsokker over høytalerene mine

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, Ivar Midtskogen er fortsatt aktiv!
    Dvs - "aktivitetene" begrenser seg kun til sommerhalvåret, ettersom han ellers oppholder seg i Italia.
    Fikk overhalt en TR 1000 hos ham i forfjor, med godt resultat!

Alternativt kan du forsøke å ta kontakt med "Teletor" på 22 22 32 10.
    Lykke til!

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sandnes radio og tv verksted reparerte min Huldra 10. Flinke folk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •