Musikk-kassetter - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 83
    Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ulfsn
    De farligste mennesker er ikke de kloke,men de dumme som anser seg selv som kloke.
    De farligste menneskene er ikke de onde, men det er de vanlige folkene som ikke bryr seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...
    Sitatet fra Wikipedia antar jeg stemmer overens med de første forsøkene på å lage en DCC maskin.
    De senere maskinene hadde vært gjenstand for solid lydmessig utvikling i forhold til de første.
    Ellers var det basert på informasjonen fra salgssidene den gangen,så det er godt mulig de tok hardt i!
    At industrien hadde sine kjepphester bestrider jeg ikke.

Din påstand om at DCC hadde bedre lyd enn CD er jeg svært skeptisk til. Med mindre du har noe håndfast å vise til så mener jeg at du har misforstått.

-k

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva folk opplever som bra lyd er jo ikke synonymt med høy båndbredde, bitrate eller høy informasjonemengde. Ofte kan degradert lyd "høres bedre ut", hvis foreksempel diskanten i et opptak svekkes, vil det jo oppleves som mer behagelig å høre på for mange. Hvis man snakker rent teknisk om lydkvalitet blir det jo selvfølgelig noe annet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Din påstand om at DCC hadde bedre lyd enn CD er jeg svært skeptisk til. Med mindre du har noe håndfast å vise til så mener jeg at du har misforstått.
    Innspilling/avspilling som er avhengig av hastighet på drivverk, kan vanskelig måle seg med teknologi som eliminerer dette problemområdet.

Hi-fi-fantaster bruker utrolig mye tid på å diskutere jitter, som er en rent teoretisk mulighet for hastighetsavvik ved digital avspilling. Men selv den aller beste lydbånd- eller platespiller har hastighetsavvik av en helt annen, og absolutt hørbar grad.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ONKYO TA-RW255
    Bra at MONO har kassettspiller på lager, og iflg. de, så er salget stigende.
    (Har sikret meg en selv...) ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    At industrien hadde sine kjepphester bestrider jeg ikke.

-k

Noe skulle da stå her,men dette er sikkert mer mat for deg enn for meg.
    De sier vel noe slikt som at -standarden,godt og vel matcher CD kvalitet-.
    Tviler,som nevnt ikke et sekund på at det ikke trenger å være tilfelle,men det var nå det Philips håpet å selge oss i 96 i alle fall.

Philips New Technologies - Digital Compact Cassette

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    De farligste menneskene er ikke de onde, men det er de vanlige folkene som ikke bryr seg.
    Kloke ord det,men det ene utelukker ikke det andre. Det er mye å velge i etterhvert her på kloden vår...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva folk opplever som bra lyd er jo ikke synonymt med høy båndbredde, bitrate eller høy informasjonemengde. Ofte kan degradert lyd "høres bedre ut", hvis foreksempel diskanten i et opptak svekkes, vil det jo oppleves som mer behagelig å høre på for mange. Hvis man snakker rent teknisk om lydkvalitet blir det jo selvfølgelig noe annet.
    Her pirker du nok borti et ømtålig emne.

Opplevd glede av et opptak av musikk uansett medie kontra "riktig" lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lundsiden
    Her pirker du nok borti et ømtålig emne.

Opplevd glede av et opptak av musikk uansett medie kontra "riktig" lyd.
    Opplevelse påvirkes av så mangt. Dersom du lytter til musikk på en stillehavsøy med din utkårede så kan opplevelsen være veldig god på tross av frekvensresponsen i anlegget. Gjør det opplevelsen mindre reell eller verdifull? Ikke for meg.

Men å trekke dristige konklusjoner ut fra slike opplevelser ("jeg likte lyden bedre når jeg lyttet til DDE på den stillehavsøya, derfor er Aiwa boomblasters toppen av nøytral frekvensrespons") er noe som jeg titt og ofte påpeker og kritiserer.

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... Philips fikk ingen drahjelp av de store aktørene i musikkindustrien for å promotere produktet,selv om det rent lydmessig scoret høyere enn "selveste" CDen. ...
    Dette er PR-materialet du linket til for å underbygge påstanden:
    Philips New Technologies - Digital Compact Cassette
    DCC uses PASC (Precision Adaptive Sub-band Coding), a newly developed system which compresses the audio information so that it will fit on an audiotape and produce CD sound quality.
    ...
    The sound quality of DCC is in every way comparable with Compact Disc.
    I følge wikipedia så er DCC basert på forgjengeren til mp3, ved 384kbps. Det kan sikkert låte bra, men det er lossy, dvs at man mister informasjon i forhold til originalen.

-k

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg

ONKYO TA-RW255
    Bra at MONO har kassettspiller på lager, og iflg. de, så er salget stigende.
    (Har sikret meg en selv...) ;-)

helt utrolig! Jeg var innom Saturn i Hamburg i vår, der hadde de spillere i utstilling. Kassetten er ikke død enda...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kassetter

Er det noen som selger kassetter enda? Vet at Clas Ohlson har normalbånd, men hva med CrO2 eller metallbånd?

Jeg vil ha!!!
    Og jeg har TDK SA 90 på lager Fully packaged one of the highest quality audio tapes available.IECII / Type II High Bias Chrome

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De farligste mennesker er ikke de kloke,men de dumme som anser seg selv som kloke.
    Kloke ord det,men det ene utelukker ikke det andre. Det er mye å velge i etterhvert her på kloden vår...
    Så de aller farligste blir da dumme vanlige folk som ikke bryr seg og samtidig anser seg selv som kloke. ???

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pip
    Så de aller farligste blir da dumme vanlige folk som ikke bryr seg og samtidig anser seg selv som kloke. ???
    Ja de bør du fxxx meg passe deg for LOL

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åja, det var tider..
    Har forsatt en pappeske med mediet på loftet.
    Den gangen var vi medlemmer i Scandinavian musik club og kjøpte vinyl hver måned. Disse var det 10 dagers returrett på og den benyttet vi flitting. Brukte mye penger på HW og TDK crom var de fortrekte båndene.
    Spillerne vår var high end og azimut, bias,etc var manuelt justerbart. Med Dolby C og finjustering var lyden identisk i A-B test, men litt båndsus ga sjarmen.

Vi var pirate av første klasse og den gangen ble man ikke truet med store bøter og fengsel De siste 15 årene har kjøpt så mye musikk at min gjeld til selskapene er nok betalt mange ganger :-)

Et par av referansene, dette er meknakk av ypperste klasse:

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare så fantastisk lite godt at det eneste de selger av spillere nå er dobbeltdeckere. De fleste av oss som enda benytter kassetter gjør det da for å spille av de vi allerede har,og skal vi ta opp,så er det en annen kilde enn en annen kassett som er det aktuelle.
    Skal en kassett kopieres,så vil jeg tro at det da vil gå over til hard-disc!
    Det er vel det aller minste aktuelle for alle som måtte ha bruk for en kassettspiller i dag,og måtte kjøpe dobbelt opp av noe du i 99% av tilfellene trenger kun en av...?
    For ikke å snakke om at i stedet for en god enkeltmaskin,så ender du da opp med "to" halvgode,eller to rett og slett dårlige!
    Mvh Rune
    Ps.Etter som at underteksten min ble en diskusjon i diskusjonen,så sløyfer jeg den denne gangen ;-)

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare så fantastisk lite godt at det eneste de selger av spillere nå er dobbeltdeckere. De fleste av oss som enda benytter kassetter gjør det da for å spille av de vi allerede har,og skal vi ta opp,så er det en annen kilde enn en annen kassett som er det aktuelle.
    Skal en kassett kopieres,så vil jeg tro at det da vil gå over til hard-disc!
    Det er vel det aller minste aktuelle for alle som måtte ha bruk for en kassettspiller i dag,og måtte kjøpe dobbelt opp av noe du i 99% av tilfellene trenger kun en av...?
    For ikke å snakke om at i stedet for en god enkeltmaskin,så ender du da opp med "to" halvgode,eller to rett og slett dårlige!
    Mvh Rune
    Ps.Etter som at underteksten min ble en diskusjon i diskusjonen,så sløyfer jeg den denne gangen ;-)
    Finnes da en del på bruktmarkedet ser jeg og på Ebay er det tilogmed en Drage tilsalgs, nyservet og klar for ny 10 år :-)
    Nakamichi Dragon Auto Rev-NAAC Cassette Deck- Stunning - eBay (item 280622448973 end time Feb-04-11 20:39:37 PST)

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ryback
    Tar du opp til kassett?

Nå fikk jeg jaggu en genial idé. Ta opp spotify på kassett og kjøp en bærbar kassettspiller så kan du gå rundt med din favorittmusikk på innerlomma! Med en romslig tursekk kan du ha med deg all musikken din hvor enn du går!

Dette kommer til å revolusjonere vårt forhold til musikk!
    :grin: :grin:

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaggu ikke hver dag man ser sånne greier.
    De NAka'ene både var og er noen beist.
    Som vanlig må "målemafiaen" henge nesen sin borti denne tråden og, men selv i støyen kan det finnes elementer som får det til å svinge som bare rakkern!
    Er det noen av dem som har tenkt at i jakten på og fjerning av støy kan fjerne musikkens sjel?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyt S/N-forhold har aldri vært en garantist alene for skjelsettende gjengivelse.
    Bedre å måle høyden på flaggstanga!
    Mvh Rune

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •