Musikk-kassetter - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 83
    Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her er det vel ingen som påstår at en kassettspiller kan måle seg med disse nymotens digitale greiene, men jeg vil likevel påstå at forskjellen er mindre enn på dårlige kontra bra høyttalere, det kan vel alle være enige om. Kvalitetsspekteret på høyttalere har en enorm skala i forhold. Håper dere sjønner hva jeg mener.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Kvalitetsspekteret på høyttalere har en enorm skala i forhold. Håper dere sjønner hva jeg mener.
    Joda. Men man har sjelden et par spesielt dårlige høyttalere stående for å koble til når man vil spille CD i stedet for kassett...

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Joda. Men man har sjelden et par spesielt dårlige høyttalere stående for å koble til når man vil spille CD i stedet for kassett...
    Den var dyp, kan ikke helt si at jeg tok den... Eksempel: Genexxa høyttalere, som var ekstret populære for rundt 10 år siden låt så graps-jævlig håpløst at jeg mye heller ville hatt mine gamle Monitor 9 Gold med kassett som kilde enn den svenske dritten med en krem state-of-the-art digital kilde! Eller Sonyhøyttalerne som jeg kjøpte etter komfirmasjonen for rundt 16 år siden! Helt forferdelig! Men en kassettspiller på et passe bra anlegg låter ikke ille i det hele tatt... Litt slappere bass, ja, litt utsmurt og svak diskant og litt sus i bakgrunn! Støyer mye mindre enn varmepumpa mi ihvertfall

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Støyer mye mindre enn varmepumpa mi ihvertfall
    Har ingen varmepumpe, jeg.

Men jeg har aktive høyttalere med lav forvrengning og flat frekvensrespons, og krystallklar, støyfri lyd uten hastighetsvariasjoner fra Mac'en.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Har ingen varmepumpe, jeg.
    Men jeg har aktive høyttalere med lav forvrengning og flat frekvensrespons, og krystallklar, støyfri lyd uten hastighetsvariasjoner fra Mac'en.
    Det er jo veldig fint å høre at du har et anlegg du er fornøyd med da
    time2sleep
    zzzzzzzzzzzz

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    På 80-tallet var det ikke bestandig lett å høre forskjell - men dacen i cd-spillere har har hatt en stor utvikling. I dag hører man veldig lett forskjell.
    Godt innlegg. Mine første erfaringer med CD var horrible.

Utviklingen innen digitallyd har vært formidabel.

Trives fortsatt med vinyl, på godt og vondt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en blandt annet en slik kasettspiller: YouTube - Tandberg TCD 910

Og en slik:

YouTube - Tandberg 3014 Cassette.mov

Er kasettene strøkne, så er er det cd kvalitet på de med disse spillerne.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har vi jo kommet fram til en genial måte å lagre musikk fra gratis-versionen av Spotify !!!

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar du opp til kassett?

Nå fikk jeg jaggu en genial idé. Ta opp spotify på kassett og kjøp en bærbar kassettspiller så kan du gå rundt med din favorittmusikk på innerlomma! Med en romslig tursekk kan du ha med deg all musikken din hvor enn du går!

Dette kommer til å revolusjonere vårt forhold til musikk!

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kassett ja, nå ble jeg dratt inn i min egen ungdom, he, he... var tider da og.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RBG
    De aller beste kassettspillerne kunne faktisk gjengi hele det hørbare frekvensområdet. Men det er vel ingen kassettspillere som kan matche CDens dynamikk, og signal/støy-forholdet er begredelig, selv med de mest avanserte Dolby-systemene. Og så var det dette med forvrengning, da.

At noen liker kassettlyd (slik noen liker vinyllyd, eller FM-lyd) er en annen sak. Det hender jo til og med at lydteknikere/produsenter kjører lyden via kassett for å oppnå en bestemt sound...

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er sikkert, med kassettspiller spiller du å tenke på hvilken DAC du kjøpe

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo,faktisk-det kan man risikere,om du er en av de få med DCC spiller.
    Når den avspiller ordinære kassetter,så gjør den det analoge signalet om til digitalt,før det forlater spilleren. Dette for å kunne avspille analoge kassetter uten å være avhengig av to signalutganger i tilfelle den er knyttet opp via en dac.
    Noen mener,og det stemmer vel,at resultatet er lydmessig vellykket.. -Men hovedsaklig skyldes nok "forbedringen" at DCC var den siste generasjon med nyutviklet teknologi når det kommer til kassettspillere,så lydhodene var også det ypperste som noengang ble utviklet.

Det sies at DCC teknologien datt mellom alle stolene som var,men det er også et faktum som har kommet ut i ettertid,at Philips fikk ingen drahjelp av de store aktørene i musikkindustrien for å promotere produktet,selv om det rent lydmessig scoret høyere enn "selveste" CDen. Det var jo opptaksmulighet på den må vite,og med høykvalitets,digital lyd. 18 bit.
    Selskapene ville for en hver pris bort i fra at alle bare kunne kopiere i øst og vest. Lyktes gjorde de også!
    DCC ble en gedigen flopp!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Crome kassetter

Crome C90 kasetter har jeg. Fabr Fuji DR2.

Mvh
    Teletor

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis av meg har en sånn, blir aldri lei av auto-reverse mekanismen på den

YouTube - Nakamichi RX-505 Cassette Deck Flipper

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O
    En kompis av meg har en sånn, blir aldri lei av auto-reverse mekanismen på den

YouTube - Nakamichi RX-505 Cassette Deck Flipper
    Det må være det kuleste jeg har sett på flere uker !!!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RBG
    Målbart: neppe. Hørbart: en blindtest ville kunne si oss noe om det.

Det største problemet jeg hadde med kassett var hastighetsvariasjon. En ganske dyr Sony ES-sak var inne til service fordi enkelte instrumenter hørtes "sure" ut med Sony sine egne kassetter (80-talls elpiano ala Whitney Houston var grusomt). Svaret fra service var at man var for kresen og den var innenfor spec.

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ulfsn
    Det sies at DCC teknologien datt mellom alle stolene som var,men det er også et faktum som har kommet ut i ettertid,at Philips fikk ingen drahjelp av de store aktørene i musikkindustrien for å promotere produktet,selv om det rent lydmessig scoret høyere enn "selveste" CDen.
    Hva har du dette ifra?
    Digital Compact Cassette - Wikipedia, the free encyclopedia
    Sitat Opprinnelig postet av wikipedia
    Philips used an audio compression codec based upon MPEG-1 Audio Layer I (MP1) and termed PASC (Precision Adaptive Sub-band Coding). PASC lowered the typical bandwidth of a CD recording of approximately 1.4 megabits per second to the much lower bitrate of 384 kilobits per second, a compression ratio of around 4:1.
    The PASC compression scheme was believed to give better quality audio than the 5:1 compression used by ATRAC in the original MiniDisc, but not as good as the uncompressed DAT, although both Philips and Sony stated the difference was imperceptible to listeners' ears (like MP3 or AAC files today).

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Det største problemet jeg hadde med kassett var hastighetsvariasjon. En ganske dyr Sony ES-sak var inne til service fordi enkelte instrumenter hørtes "sure" ut med Sony sine egne kassetter (80-talls elpiano ala Whitney Houston var grusomt). Svaret fra service var at man var for kresen og den var innenfor spec.

-k
    Da er jeg glad jeg har Denon, og ikke Sony. Ingen problemer med den.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er å finne informasjon om transformingen fra analogt til digitalt,og med alle dets kryssprodukter,fra i hovedsak 90 tall,mange steder på nettet.
    Det finnes intervjuer.Det finnes rapporter både med bransjefolk og folk fra musikk- industrien som alle sier det tilnærmet samme angående formater med opptaksmulighet.- De skulle vekk,og for enhver pris. Før kopisperrens tid var dette også,så det store marerittet for industrien var jo at musikken fritt kunne kopieres,og denne gangen med høykvalitetslyd! Når de endelig var kvitt kassettopptakeren,så var en digital erstatning det værste de kunne komme på.
    Dette gjaldt forsåvidt både DAT og MD også,men de varte jo heller ikke så lenge uansett.
    At CD brenneren skulle dukke opp ganske snart,ble en annen skål over et format som allerede var innarbeidet,så den nyttet det ikke å stoppe på "vanlig" vis.
    Det er jo ofte slik at når noen går til "krig",så forbereder de seg på forrige krig,og glemmer at utviklingen faktisk går framover.

Hjelp fikk de jo også over det at folk ikke så ut til å være interessert i andre formater enn CD ,men igjen det skyldtes mye den manglende drahjelpen fra de store i musikkindustrien.

Jeg har funnet ganske mye om dette rundt omkring på nettet,men det er en stund siden nå,og har ikke noe på bokmerkene mine,men jeg går ut i fra det er godt mulig å finne for andre også om historieinteressen er der.

Forøvrig så er jo dette en del av musikkindustriens historikk vi enda ser kraftige spor etter,med tviholdingen på fysiske formater;og en del av grunnen til at de enda ligger bakpå i forhold til nedlastbar musikk,både ulovlig og lovlig.

Sitatet fra Wikipedia antar jeg stemmer overens med de første forsøkene på å lage en DCC maskin.
    De senere maskinene hadde vært gjenstand for solid lydmessig utvikling i forhold til de første.
    Ellers var det basert på informasjonen fra salgssidene den gangen,så det er godt mulig de tok hardt i!

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •