Komme i gang med LP'er igjen.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Komme i gang med LP'er igjen.

Hei.

Vet ikke hvordan interessen og kunnskapen er rundt platespillere, men jeg håper på litt respons.

Saken er at jeg skal plukke fram igjen LP-platene mine, og da må jeg gjøre noen grep anlegget mitt.

Platespilleren jeg har er følgende:
    Drivverk: Kenwood KD-600
    Arm: SME series IIIs med dempebad
    PickUp: Fidelity Research MC-202

Pr i dag skal denne kobles opp mot en CAV 8 surround forsterker, og spiller på noen gamle Infinity RS III-B høyttalere.

I tillegg har jeg en gammel Sansui-AU-X1 integrert forsterker.

Det jeg i hvertfall har funnet ut er at arm og pickup ikke er en optimal kombo. Lett arm og stivt oppheng i pickup. PickUp-en er jo også ca 25 år gammel, og kanskje har opphenget stivna i tillegg, slik at situasjonen blir enda dårligere.

Min gamle kjære AU-X1 har mista litt piffen når det skal trøkkes på litt, så derfor ble den pensjonert. Kanskje kondensatorene har mista piffen og at en kunne gjort noe der.

Men i hvertfall, jeg har altså en platespiller. Har snakket litt på en HiFi sjappe og fikk der et klart råd om å skrote spiller og starte på nytt. Muligens bukken og havresekken der. Er det noen som har noen meninger her. Pickup var god, så kanskje et bytte av arm er en mulighet. Arm var vel også god, så kanskje bytte av pickup er en mulighet.

Om jeg skal beholde oppsettet og koble opp mot CAV, så trenger jeg en MC-trafo. Har da tenkt en ProJect Phono Box SE II. Noen andre forslag?

Jeg har vel egentlig bestemt meg for å få litt godlyd i stua (Stereo), og planen er å ende opp med et MartinLogan sett, bra forsterker og en fornuftig platespiller. Første stepp er altså å få i gang platespilleren, ny eller gammel, i surround oppsettet jeg har.

Noen som har noen tips og tanker som kan hjelpe meg litt på vei?

Richard

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at dette ikke var det riktige forum for å få svar.

Men det har "løst" seg, og jeg har en plan om hvor jeg går videre. Starter med en ny arm.

Richard

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Richard
    Ser ut til at dette ikke var det riktige forum for å få svar.

Men det har "løst" seg, og jeg har en plan om hvor jeg går videre. Starter med en ny arm.

Richard
    kan også prøve deg på hifisentralen.no, litt mer diskusjoner rundt analog lyd der

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •