Dine klassikere blandt AV-produkter - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 52
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser ut til at jeg har noe å bidra med her.

Per idag har jeg en Pioneer SA-410 stereoforsterker. Den ene linjeinngangen er ødelagt, og det er noen andre ting som ikke er helt om det burde. Den kan dateres tilbake til 1981.

Jeg har en Harman/Kardon DVD 1. Den begynner vel å trekke på årene nå. Den beste DVD-spilleren jeg har vært borti i allefall. Gruser i allefall PS3'ens. 100% dimmbart lys. Dessverre har laseren blitt så dårlig at jeg har pakket den bort. KJørt rensedisk utallige ganger, men noen filmer fungerer den bare ikke på, andre må jeg slite en evighet for å få til.

Mens jeg skriver nå snurres det en CD ved navn Pretzel Logic i min Sony CDP-xe330 CD-spiller fra november i 2000. Den kostet 1200 kroner ny da, og jeg har ingen planer om å kaste den ut med det første. En morsom ting med den er at den har et slags volumhjul for å switche mellom sanger. Veldig praktisk om en plate har 22 sanger og jeg finner ut at jeg skal spille den siste. Trenger bare vri litegrannet, i stedet for å klikke evig mange ganger på samme knapp.

Det ser ut til at jeg får nye hodetelefoner også. Nevnte for naboen, som også er rimelig hi-fi-interessert, at jeg hadde planer om å gå til anskaffelse av nye. Han hadde et par Stax elektrostat-hodetelefoner liggende han ikke brukte. De var mine når han fant dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv'en min. Har ikke til dags dato sett noe som er bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sansui 9090 ,1975 modell.Vekt 22 kg. Formidabel sak,men på kun "beskjedne" 2 x 110 watt,men som samtidig bekrefter til fulle at watt den gangen,og watt nå er to forskjellige ting når det kommer til å greie å drifte tung last.
    Den driver mine tungdrevne høyttalere (m 12" bass) like godt som mine brokoplede blokker,som yter rundt 400 w hver.
    Lyden er deilig vintage,og bassen er knallpresis,og rask.
    En receiver som absolutt kan anbefales,for de som er så heldige å komme over den til en overkommelig pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon AVC-A1D.

Dette var en av de siste virkelig gode surroundforsterkerne. Min svoger har denne i daglig bruk, så jeg får sett den igjen innimellom. Fremdeles en fremragende og forførende forsterker som aldri ser ut til å gi seg.

Har en Denon PMA-915R i daglig bruk, og den har også virkelig gjort jobben i mange år. Selv om jeg har og har hatt mye tunge ting opp gjennom tidene er det noe med litt eldre Denon som virkelig tiltaler meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tandberg med tandberg,beovox og pioneer høyttalere

Tandberg tr 1000,tr 1010 og tr 1040 i daglig bruk .Like gode etter snart 40 års bruk.Høyttalerne må være trykkammer og fra samme periode(70-tallet).Tandberg ,beovox og pioneer.:twisted:

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser mange nevner squeezebox, men ingen har nevnt selve toppen av serien; Transporter. Selv om Logitech tok over for Slimdevices er det vel ikke stort som har skjedd med den. Fortsatt en av de beste dac`ene som finnes. Selv har jeg ikke hatt den så veldig lenge, men ser for meg at den blir vanskelig å bytte ut.

Siden det meste er lagret på server for tiden, er vel den eldste operative enheten hos meg en Denon DCD-735 fra `97. Kjøpt for vel opptjente konfirmantpenger

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cerwin vega AL-1000, AL-750, Stroker 15 og NAD 218.

Jeg har jo også gamle Klipsch RF-7 som kan kalles klassikere også.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mye gæmmel scheit i bruk, som jeg liker svært godt: Denon DCD690&1015, DRS610 NAD3100/2100/917, Rotel RB976 for å nevne noen...

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Har en Denon PMA-915R i daglig bruk
    Denon er undervurderte forsterkere etter min mening, har vært borti en del 20 år gamle amp'er som funker 100% uten så mye som litt skurring i volumkontrollen engang. Har lyst på en PMA980R, de dukker opp av og til på brukten men forsvinner nærmest umiddelbart.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker vi vintage her?

I så fall tør jeg bidra med to par bokhylle/stativhøyttalere som jeg har mye glede av:

Dali 3b

DALI speakers and products. Find the best loudspeakers in the world

Trykkammerhøyttalere med deilig lyd og rimelig bra med bass med en 8'' bass/mellomtone - ganske stort til stativhøyttaler å være.

Her før de ble malt hvite:

Mission m71 - mindre enn Dali'ene og mer "moderne", tradisjonelle bokhyllehøyttalere. Litt uvant at diskanten sitter nederst, men det fungerer bra.

Mission m71 loudspeaker | Stereophile.com

Her etter at de ble spraymalt:

Begge parene kostet meg omtrent like mye som 4 halvlitere

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Nakamichi CA-5 (forforsterker) ble ofret på surroundalteret for et titalls år siden.
    Kunne tenkt meg et stereo-oppsett igjen i dag, men ......

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hitachi HCA 7500 MkII forforsterker, phonoinngangen her har dessverre tatt kvelden, rimelig spesiell sak med 5 forskjellige innstillinger på phono, 3 for MM og 2 for MC.
    Hitachi HMA 7500 MkII eff forsterker, oppgitt til beskjedne 2x75W, men som leverer alt som trengs for å ha 100% kontroll på mine høyttalere. ( er tidligere brukt bl.a til å drive noen skikkelig tungdrevne acustat høyttalere som sugde livet av en tandbergforsterker som skulle levere ca det dobbelte av denne gjør )
    Dali 800, moddet til 810 med ettermonterte spikes og nytt mellomtone element
    ( det var eneste forskjellen på 800 og 810 )
    Låter fremdeles laaaangt bedre enn noe annet jeg har hørt i nærheten av den prisen jeg betalte

Newcomer swans sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klassikere...hmm, mange av dem.
    Her er noen jeg absplutt bør nevnes.
    HØYTALERE :

Klipshhorn: Udødelig, lages den ikke enda ?

AR-3 : Virkelig den første kompakte Trykkammer høytaler som ble anerkjent.

JBL L-100: Muligens den mest solgte folkehøytaler mellom alle tider, virkelig tut og kjør.

Quad esl-63: Den orginale elektrostat. Om ikke dette er en av de største klassikere så...

JBL Paragon: Referanse for over 30 år...Om du er så heldig å komme over en i dag, må du virkelig punge ut.

Carlsons legendariske rundstrålehøytalere fra 73 og fremover. Her husker jeg ikke betegnelsene. Men det gjør sikkert noen andre.

IMF sin legendariske trasmisjonslinje med b-139 6 x9 toms bassenhet. Dypbass ble liksom ikke helt den samme etter denne.

B&W : Den orginale 801, som mange innspillingsstudioer trykte til sitt bryst i en lengere periode.

Infinity : Quantum series. Som virkelig satte bånddiskanter på kartet, etter at de kjøpe opp patenten etter Stratherearn ( ikke sikker på stavemåte ).

ESS : Som for første gang benyttet Oscar Hail sin type av bånddiskant. Den spilte riktignok noe merkelig i deleområdet opp til diskanten, men men...

Det er så mange flere, hadde bare lyst til å sette navn på endel av de som øyeblikkelig falt meg inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ULFSN: Sansui 9090 ,1975 modell.Vekt 22 kg. Formidabel sak,men på kun "beskjedne" 2 x 110 watt,men som samtidig bekrefter til fulle at watt den gangen,og watt nå er to forskjellige ting når det kommer til å greie å drifte tung last.
    Tror vi er sjeldne og lykkelige eiere av sånne "dyr". Min er en 9090DB, nok et par år nyere enn din. Kun skiftet skalalamper, og bøylene mellom pre-out og power-in er byttet med Van den Hul stubber fra HIFI-Klubben (anbefales!). Hatt den siden 1984. Utrolig kraft! Kun en gang har den jobbet over klokka 2 på volumkontrollen, i forbindelse med en russeprinsessekåring hvor den fylte en hel gymsal med godlyd!

Ellers har også jeg en TCD440A (pluss en 320 i "reserve") i bruk. Nærmere high-end kommer jeg nok aldri :-|

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ROXY
    Min Nakamichi CA-5 (forforsterker) ble ofret på surroundalteret for et titalls år siden.
    Kunne tenkt meg et stereo-oppsett igjen i dag, men ......
    Nakamichi CA-5E mkII
    Effektforsterker PA5 ligger også til salgs.

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Infinity IRS Beta. Glemmer aldri første gangen jeg hørte dem. Hadde bestemt meg for å kjøpe et par, men det ble Maggi 3.6 :-)
    Fant en artikkel på nettavisen. Mannen finnes kanskje her under et nick ?
    HJEMMEKINO - Har egen kino i stua - Side3

Onkyo T-9090 ( mk2). Er vel det kompontet jeg angrer mest på å ha solgt..

Nakamichi Dragon

Kunne sikkert skrevet side opp og side ned, men det var disse jeg kom på først..

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Effektforsterkeren til frontene: Dynamic Precision 6.4P. Det skal mye til at den byttes ut :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Vil bare nevne gamle Dali 104. Bruker de enda til front i anlegget.
    Har og en Sony es20 cd-spiller,som jeg ikke har hatt noe å si på. En genial spiller. Den veier 8 kg, og har visst både magnesium og andre eksotiske metaller i. Den er fra 1998. Kosta ca 4500,-

Ellers har jeg min gamle cdp-xe200 cd-spiller. Ga ca 1200 for den i 1996.
    Får ikke knekt den, levd ett hradt liv.
    Og for og ta med min gamle integrerte forsterker, siste ordentlige budsjetthifi fra Sony. En TA-FE740R. Gleder meg til å få den i bruk igjen til data-anlegget.
    Sikkert ikke så vintage dette her, men var mine første produkt jeg har beholdt fra kjøp til nå.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode gamle cerwin vega dc12 fra 1992

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min første post.
    Når dere skriver "vintage", så tenkte jeg mer i sjangeren spolebåndsspillere fra 50-tallet, men ser jo at dere mener "vintage" er 10 år +..

Nuvel, en virkelig *vintage* jeg (eller strengt tatt mine foreldre) har hatt var en Tanberg Sølvsuper 10-71 t-ss-10-70-71
    Dessverre døde den for noen år siden :cry:

Selv har jeg, og fortsatt bruker, en Rega Planar 2 med RB250-arm og Rega Elys (1) pickup som jeg kjøpte i januar 1989. Har skiftet ut Pick-Up'en én gang hittil.
    Har også en Denon PMA-1315R som jeg kjøpte "midt på" 90-tallet. Den driver mine gamle Dali 3b høyttalere (også fra januar 1989).

@Supertramp; jeg ble varm om hjertet da jeg så bildet ditt av 3b'n, men det er dårlig gjort å vandalisere dem med maling..

Når det gjelder hva som har hatt størst betydning for musikken i dag, vil jeg gå "andre" veien og kaste ut en brannfakkel. Den største *negative* betydningen for musikk er MP3 med "loudness war" som en god nummer 2.
    Med de to vandalene i musikkverden har det bare gått èn vei; NEDOVER!

Heldigvis er vinyl så smått på vei tilbake, så da får en stakkar gammel audiofil som meg mine regulære "fix" i ny og ne.

Vinylen spilles på omtalte Rega Planar, via en ny RIAA forsterker da den interne i min Denon 3803 daua. Signalet går så videre via NAD 218 THX til etpar B&W 703.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •