Tandberg tl 2507

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tandberg tl 2507

Jeg holder på i rydde i min fars kjeller og kom over et relativt pent sett tandberg tl 2507. Jeg har ikke fått koblet de opp og testet de, det skal jeg gjøre i morgen. Er det noen her som har noen erfaringer med disse som de har lyst til å dele?

Har de nevneverdig økonomisk verdi?
    Er de verd å ta vare på?

Regner egentlig med at de havner i søpla, men det hadde jo vært moro å hatt ett "vintage anlegg" også, Jeg har en Dual spiller stående, så da mangler jeg jo bare en amp! Men om jeg først skal ha et vintage anlegg er det jo kansje bedre med noen gamle Kilpsch eller lignende...

What to do? Jeg syns det er for ille å kaste fult fungerende høytalere!!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er nok ikke mye verd i penger,men det er jo et samlerobjekt likevel da.Lydmessig? Vel-de kan lyde godt,men det er svært avhengig av hva du hekter på dem.Grunnen til det er at seriene med sju-tall i(7-seriene) fra Tandberg hadde svært høy følsomhet,og var nok i hovedsak tiltenkt å bli drevet av lav-watts rørforsterkeri. De kan spille uhyggelig høyt på et par watt,uten å forvrenge mye,for å si det sånn.De lyder ikke like godt tilkoplet sterke transistorforsterkere.
    Du får bare prøve deg litt fram da vet du!
    Mvh Rune

Newcomer johnnyamazon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste høyttalere fra Tandberg plukkes lett opp for 500 kroner og oppover, etter min erfaring. Hva du enn gjør, ikke kast dem!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •