Spolebåndopptaker + nyere forsterker, mulig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spolebåndopptaker + nyere forsterker, mulig?

Hei folkens! Skulle hatt litt hjelp om mulig, og sidan vintage ikkje er min ting, så legg eg ut forespørselen min her inne. Dette er altså en kompis som har spurt meg om:

"Eg har no kjøpt Akai GX-747 spolebånd som eg har ute på øya. Men så er eg usikker på om slike apparat i det heile er tenkt å skulle kunne brukast på desse nymoderne anlegga. Her treng eg 2x input og 2x output for avspeling og opptak. Som du kanskje husker så har eg den Vincent SA-93 forforsterkeren. Korleis løyser eg dette hvis det i det heile tatt er mulig....Kva inngang passer best? Trur kanske innspeling ikkje er mulig....kan du sjekke litt rundt dette? "

Om det hjelp noko, her er bilde av Vincenten:

Og her er av Akaien:

På forhånd takk

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med forbehold om at ut og inngangsnivåene på Akaien er helt ballstyrige,så skulle en tilkopling til Vincent gå aldeles smertefritt.Output på spoleb,til input på forsterker,og input på spoleb.til output på forsterker.Plug and play!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ulfsn
    Med forbehold om at ut og inngangsnivåene på Akaien er helt ballstyrige,så skulle en tilkopling til Vincent gå aldeles smertefritt.Output på spoleb,til input på forsterker,og input på spoleb.til output på forsterker.Plug and play!
    Problemer på gammelt utsyr er at tilkoblingene så helt anderledes ut før.skulle sett hva slags innganger akaien har.Bilder?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den DIN-plugger? Slike med fem poler og en rundtliggende skjerm? I så fall trenger du en overgang. Det skal være mulig å finne hos diverse forhandlere enda.Feks har Interconnect slike i sortimentet enda.Jeg tror også du kan finne dem på Clas Olsson og Biltema.For litt bedre kvalitet,så er jo lodding selv et alternativ.
    Ta gjerne noen bilder,om det skulle være noe annet det er snakk om.
    Mvh Rune

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •