Article: Filmomtale: Star Wars - The Force Awakens -

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Article: Filmomtale: Star Wars - The Force Awakens -

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Spennende! Skal se den ikveld, og går inn i dette med nærmest 0 forventninger da jeg ikke er like superfrelst av StarWars som "alle andre"

Den har vel fått grei kritikk ellers? Det er jo som du sier et ganske umulig oppgave JJ.Abrahams har her, så spent på hva han har fått til.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Episode VIII er allerede "filming" og det er ikke JJ Abrams som sitter i regissør stolen det er Rian Johnson.

Jeg så også denne i 3D i går (eneste jeg fikk gode plasser på da jeg bestilte dagen de ble lagt ut) og desverre så er 3D på kino alt for dårlig!

Ellers så syns jeg fimen var bra, men jeg hadde kanske noe høye forventninger så jeg ble også litt skuffet. Jeg tenker kanskje å se den en gang til i 2D i løpet av romjulen, men er litt usikker og kanskje jeg venter til den kommer på BD med å se den gang nr to. Lyd og bilde kommer nok til å bli helt fantastisk i hjemmekinoen.

Veldig morro å se de gamle heltene igjen og jeg syns også de nye gjorde en god figur, litt skuffet over the badguys som jeg ikke syns gjorde en like god jobb. Syns også effekten var veldig bra og la ikke merke til noe som stakk seg ut som dårlig som du @lygren , men det kan hemde jeg ikke så godt nok etter i all crosstalken.

Totalt sett vil jeg gi filmen en svak femmer, men det kan hende jeg øker karakteren ved andre visning.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Er helt enig med deg @lygren at Supreme Leader Snoke ikke så bra ut i det hele tatt det lille han var med via hologram.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter til jeg kan se den hjemme, den fortjener bra lyd og bilde og ikke minst god sittekomfort uten ungdommer som herjer på mobilene sine!

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne var postet på NRK i dag og oppsummerer min oppfatning av filmen helt korrekt.

– De ville gjøre en retrofilm. Jeg liker ikke det. Jeg jobbet hardt med å gjøre hver film unik. Jeg gjorde dem helt ulike hverandre – ulike planeter, ulike romskip, for at det skulle kjennes nytt, sier Lucas.

Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post
    Denne var postet på NRK i dag og oppsummerer min oppfatning av filmen helt korrekt.

– De ville gjøre en retrofilm. Jeg liker ikke det. Jeg jobbet hardt med å gjøre hver film unik. Jeg gjorde dem helt ulike hverandre – ulike planeter, ulike romskip, for at det skulle kjennes nytt, sier Lucas.

...Lucas er definitivt inne på noe vesentlig, nesten synd at de ikke gav et samarbeid med ham en sjanse - samtidig uttrykker han jo at han nok er vanskelig å samarbeide med så da ble det som det ble... Jaja, jeg krysser uansett fingrene for at VIII går litt mer utenfor komfortsonen, er jo mulig selv Disney tør å satse litt ekstra nå som de uansett har fylt pengebingen til randen med VII......?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett hva slags star wars film de hadde laget så kunne ikke alle bli fornøyde, jeg syns det ble en meget underholdende og gøy film.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, Episode I, II og III var helt jævlige. Det er lett for George Lucas å kritisere Disney nå når han ikke har hatt noe med filmene å gjøre, men meningene hans har svært liten tyngde, etter de tre foregående filmene.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer Vis post
    Altså, Episode I, II og III var helt jævlige. Det er lett for George Lucas å kritisere Disney nå når han ikke har hatt noe med filmene å gjøre, men meningene hans har svært liten tyngde, etter de tre foregående filmene.
    Episode III var jo ikke så helt halvgæren da, men enig i at I og II var helt på trynet... Ellers har jo Lucas selv regissert IV, som jo er den beste av samtlige etter mitt syn... Uansett er det jo aldri mulig å please alle, det er klart, og sett i lys av hva Disney har klart å få til av entusiasme rundt denne nysatsningen får en vel kanskje si at de ser ut til å ha tatt mange riktige valg selv om noen særinger - meg inklusive - kunne tenkt oss en litt annen retning!

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes Episode I var den beste av de tre, men det sier ikke mye. Jeg er helt enig i at den nye er for trygg og litt kjedelig, men det var som forventet for meg, ettersom både Disney og J. J. Abrams hadde ansvaret for den. Heldigvis var karakterene interessante, og kanskje det kommer noe litt mer spennende etterhvert. Jeg har dog mine tvil.

Jeg håper bare at Disney gir ut de originale tre filmene på Blu-Ray, så skal jeg være mer enn fornøyd.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri skjønt hatet til filmene 1-3. Syns alle seks er veldig bra, og elsker hele universet både med bøker og filmer. Litt kjipt at den nyeste ikke baserer seg på en av historiene i expanded universe.

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Aldri skjønt hatet til filmene 1-3. Syns alle seks er veldig bra, og elsker hele universet både med bøker og filmer. Litt kjipt at den nyeste ikke baserer seg på en av historiene i expanded universe.
    Helt enig med deg, digger alle 6, og gleder meg som en unge til den nye kommer på bluray
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også enig i dette. De er ikke helt i klasse med de 3 første, men allikevel bra filmer, som er vel verdt å se.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock Vis post
    Er også enig i dette. De er ikke helt i klasse med de 3 første, men allikevel bra filmer, som er vel verdt å se.
    Tja, jeg klarer å kose meg med mesteparten av de tre filmene, bortsett fra Jar Jar Binks... så snart den skapningen åpner munnen blir jeg helt svett av irritasjon, og har begynt å spole forbi deler bare for å slippe å høre ham snakke.

Men, episode VII: Knallfilm i mine øyne! Noen svakheter, men den altoverskyggende tanken jeg satt med i hodet da rulleteksten kom på skjermen var "sånn, DET var Star Wars!" Jeg har selvfølgelig mine issues, men det har jeg med alle de seks andre filmene også. Jeg hadde også SW-maraton før jeg så ep VII, og må innrømme at det var deler av de gamle filmene som jeg også hadde litt smågruff rundt (don't get me started on the Ewoks...), så det jeg har av gruff rundt denne siste filmen er fullt levelig. Det som ikke var levelig var nettopp som påpekt 3D-kvaliteten. Den var rett og slett elendig, og ødela store deler av filmopplevelsen for meg. Gleder meg stort til å se den i egen kino i stedet!

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, bortsett fra en fucking irriterende Jajajajaja figur, episode I, II og III var ihvertfall fylt med nye ideer og ikke en remake.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    ...Lucas er definitivt inne på noe vesentlig, nesten synd at de ikke gav et samarbeid med ham en sjanse - samtidig uttrykker han jo at han nok er vanskelig å samarbeide med så da ble det som det ble... Jaja, jeg krysser uansett fingrene for at VIII går litt mer utenfor komfortsonen, er jo mulig selv Disney tør å satse litt ekstra nå som de uansett har fylt pengebingen til randen med VII......?
    Var vel ingen som satt med en pistol mot George når han solgte hele Lucasfilm sulamitten til Disney for 4 milliarder dollar.

Han har selv effektivt skrevet seg ut av franchisen.

Men gud å jeg er enig i George. Det stinke remake og retro hele veien og filmen har en endeløs serie av manushull fra start til slutt.

Spenningen videre dreier seg om hvem som er foreldre til hun, hvorfor jr ble ledet over til the dark force og hvordan Luke havnet i ensom majestet på en planet bortenfor den kjente verden. Men ærlig talt, kommer vi til å bli overrasket når vi får svaret?

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det ikke vært remake så hadde mange klaget over det!!! Klarer nok aldri å gjøre alle fornøyd
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av addey Vis post
    Det som ikke var levelig var nettopp som påpekt 3D-kvaliteten. Den var rett og slett elendig, og ødela store deler av filmopplevelsen for meg. Gleder meg stort til å se den i egen kino i stedet!
    the force awakens er jo _ikke_ filmet i 3D, det er bare en post-produksjons effekt av tvilsom verdi.

'Star Wars: The Force Awakens': 2D or 3D - Tech Insider

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes Episode I var den beste av de tre, men det sier ikke mye. Jeg er helt enig i at den nye er for trygg og litt kjedelig, men det var som forventet for meg, ettersom både Disney og J. J. Abrams hadde ansvaret for den. Heldigvis var karakterene interessante, og kanskje det kommer noe litt mer spennende etterhvert. Jeg har dog mine tvil.

Jeg håper bare at Disney gir ut de originale tre filmene på Blu-Ray, så skal jeg være mer enn fornøyd.

Helt uenig. Jeg sliter veldig med å holde meg våken når jeg skal se Episode 4-6. Hadde maraton med de for ~ 10 år siden og sovnet gjennom det meste, prøvde igjen i 2015 rett før Episode VII og måtte drikke 2-3 red bull i løpet av hver film.

Episode III er den desidert beste i min mening.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •