Nyhet: Optoma HD91 LED

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nyhet: Optoma HD91 LED

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si denne her er en jeg vil holde et lite øye på, jeg ville jo blitt meget overasket om den hadde målt seg opp mot f.eks hw55 (som jeg nesten har bestemt meg for), med lampe tid som er nesten på nivå med en tv, 8 timers daglig bruk ca 2500 dager eller nesten 7 år. Kort sagt lenge.

Dette er nesten så jeg kunne ha droppa tven i stua, hatt en hw55 til film bruk, også hatt en slik til generell bruk.

Største mot trekket for denne er vel nettop at det er en DLP, jeg er ikke en av de som sliter med regnbue effekten, men jeg kan se den og de gangene jeg har sett på f.eks sony projektorer har det verdt meget komfortabelt og ikke ha den

Uansett, kommer til og vente med interesse på fastsatt pris, samt hvordan den vil prestere i en test.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på at denne projektoren har RGB-LED, så er fargehjulet historie

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak Vis post
    Med tanke på at denne projektoren har RGB-LED, så er fargehjulet historie
    Enda mer spennende da altså..

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...trodde nesten du tok feil med fargehjulet AK, men du hadde jo RETT! ...eller... NESTEN! Forstår det slik at RGB fremdeles sendes i sekvenser fra LED-kilden, men at hastigheten nå er type 5 ganger kjappeste fargehjul. Tipper jo dermed at regnbuer er en saga blott på denne, men det gjenstår selvsagt å se. Videre har jo tidligere Optoma-modeller hatt litt problemer med kalibreringssystemet etter hva jeg har forstått, så det er jo spennende å se om dette er på plass på denne. Hvis kalibrering funker, FI-funksjonen er grei (samt gjerne også funker på 3D), lysutbyttet ikke halveres etter 2-300 timers drift OG selvsagt det ikke er noen andre lurifaks "regnbuer" som dukker opp som følge av 1-chips RGB - KAN jo dette være en veeeldig spennende modell... Må jo si at det frister å kunne bruke en projektor over lang tid uten at kalibreringen nødvendigvis svikter og lyset forsvinner!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne blir det meget spennende å følge med på

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    ...trodde nesten du tok feil med fargehjulet AK, men du hadde jo RETT! ...eller... NESTEN! Forstår det slik at RGB fremdeles sendes i sekvenser fra LED-kilden, men at hastigheten nå er type 5 ganger kjappeste fargehjul. Tipper jo dermed at regnbuer er en saga blott på denne, men det gjenstår selvsagt å se. Videre har jo tidligere Optoma-modeller hatt litt problemer med kalibreringssystemet etter hva jeg har forstått, så det er jo spennende å se om dette er på plass på denne. Hvis kalibrering funker, FI-funksjonen er grei (samt gjerne også funker på 3D), lysutbyttet ikke halveres etter 2-300 timers drift OG selvsagt det ikke er noen andre lurifaks "regnbuer" som dukker opp som følge av 1-chips RGB - KAN jo dette være en veeeldig spennende modell... Må jo si at det frister å kunne bruke en projektor over lang tid uten at kalibreringen nødvendigvis svikter og lyset forsvinner!
    Fra ca 2min og utover så vises det kort animasjon om hvordan sammensetningen i engine, er. Synd at intervjuet er på tysk, siden vi ikke skjønner så mye av det

Ellers så blir det spennende å se hvor mye "lurifax-greier" Optoma eventuelt har puttet inn i denne maskinen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •