Ingen HD-lyd via HDMI fra Sony BDP-S760?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ingen HD-lyd via HDMI fra Sony BDP-S760?

Har nettopp kjøp denne, og kalibrert med DVE. Virker helt grei på film (uten at den gir meg gåsehudfaktor), men gir merkbart bedre lyd fra CD via HDMI enn på min gamle Panasonic BD55.

Opplever imidlertid at den ikke leverer HD-lyd via HDMI - kun PCM. Har prøvd alle audio-innstillinger uten resultat, og når jeg setter "tvungen" DTS-lyd på receiveren, forsvinner lyden. Opplevde ikke dette med min gamle BD55. Der kom både DDTHD og DTSMA symbolene opp i displayet på receiveren når dette var valgt i menyen på filmene.

Andre med erfaringer på dette?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må sette spilleren til pass-through.

EDIT: Mulig det heter Direct på din spiller.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    760 innstilling HDMI ------bitstream + MPCM der det er på plate------beste lyd uten reduksjoner/endringer

med disse innstillingene i bd spiller..........bruk av minimum HDMI v1.3 kabel......

er alt lagt til rette for å kunne bitstreame SD codec , HD codec , og sende Multichannel PCM til reciver

Du må sette valg i reciver for hva du skal mota
    Som de fleste bd spillere sender 760 den lyden du kan mota .......setter du reciveren til å mota LPCM/PCM/MPCM decoder bd spilleren lyden automatisk
    ¨
    setter du reciveren til å decode lyd vil bd spilleren automatisk sende lydcodec som bitstream

Dette er pga HDMI handshake der spiller "leser reciver motaksmulighet" og sender beste ut fra det

velg da reciver som decoder for beste resultat
    Slå også av DRC i reciver

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også denne BD spilleren og måtte velge "Direct" på spilleren for å bitstreame til Onkyo TX-SR806.

På BD filmer med kommentarspor osv så må jeg sette spilleren til å dowmixe for å få ut kommentarsporet samtidig med hovedsporet - finnes det en mer elegant måte å gjøre dette på? eller er det å bruke BD spilleren til å decode all audio?

mvh
    Moella

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moella
    Jeg har også denne BD spilleren og måtte velge "Direct" på spilleren for å bitstreame til Onkyo TX-SR806.

På BD filmer med kommentarspor osv så må jeg sette spilleren til å dowmixe for å få ut kommentarsporet samtidig med hovedsporet - finnes det en mer elegant måte å gjøre dette på? eller er det å bruke BD spilleren til å decode all audio?

mvh
    Moella
    Skal lyden endres må det gjøres i spilleren
    dvs skal kommentatorspor bakes inn sammen med hovedlyd eller andre enringer.
    Dette fordi lyden på disc ligger som codec (kall det en innpakket pakke)
    skal man tilføre noe ekstra til denne pakken må den pakkes opp så man får lagt til ekstra
    (først decodes lyden , så blandes ekstralyden , så sendes den til reciver som LPCM)

Man kan ikke sende hovedlyd og ekstralyd som flere samtidige ulike pakker så derfor kan man ikke sende dette til en reciver

Beste er å normalt bitstreme (decode i reciver)
    Er ikke mange som skal bake inn ekstra lyd men må man det så decoder man i spilleren

Var det meg å man skjelden skulle ha med kommentatorspor ville jeg valgt decode i spilleren de få gangene å valgt bitstream de andre gangene for best lyd
    (altså ikke konskvent la spilleren decode)

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD lyden fungerte som det skal ved å velge Direct. Av en eller annen grunn sto Mix som default. Takk, Gurba og Hygen! Mitt inntrykk av spilleren har forøvrig hevet seg noen hakk etter at jeg har kjørt diverse filmer, og lekt meg med innstillinger på spiller og pj. Min gamle BD55 var ingen dårlig spiller, men jeg opplever likevel mer dybde og mindre støy fra Sonyen. Merker egentlig størst forberdring på lyden. Bedre dynamikk og rom på film, og på musikk via HDMI (testet også med coax) er det mye mer detaljer og åpenhet i lydbildet. Det finnes sikkert bedre dedikerte musikkspillere, men foreløpig låter dette så bra på mitt oppsett at jeg kommer til å bruke denne som musikkformidler også.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for godt svar Hygen