Kan Philips BDP 3000/12 nedskalere Blu-ray til 576p?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan Philips BDP 3000/12 nedskalere Blu-ray til 576p?

Jeg har nettopp fått meg en Panasonic CRT-tv på 36 tommer som har komponentinngang. Dermed lurer jeg på om jeg skal få meg en Blu-ray spiller, så kona og ungene kan slutte å klage på at jeg bare kjøper filmene på Blu-ray, så de aldri kan se dem om igjen i stua! Selv ser jeg dem selvsagt bare på hjemmekinolerretet. Jeg har ikke sett en film på en vanlig tv på mange år, av rent prinsipp! Film er jo best på hjemmekino...

Men så er det dette med formatet. TV-en fikser selvsagt ikke 720p eller noen 1080-formater, men den gjør en ypperlig jobb med 576p. jeg testet i går med komponenent fra Canal Digitals HD-PVR, og det er det skarpeste og beste bildet jeg har hatt noen gang! Et klart hakk bedre enn RGB-scart til min forrige 36" CRT, en Sony som junior nå har til film og Wii. Kan denne spilleren nedskalere Blu-ray til det formatet? Jeg ser at OBS har dem på tilbud denne uka, og rundt 1200 kroner begynner å bli en levelig pris på en spiller til DVD/Blu-ray til stua.

Det står i spesifikasjonene jeg har funnet på nettet at den kan oppskalere, men av naturlige grunner (det er jo ikke så mange stabeiser som meg igjen som ikke fikser flatskjermer...) er ikke nedskalering nevnt.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge side 17 i manualen som du kan finne her: BDP3000/12 Philips Blu-ray-spiller BDP3000 - Philips Support så kan det se ut som om at du kan kjøre 480i/576i på componentutgangen.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, det var dagens dummeste... Takk! Jeg burde selvsagt tenkt på å sjekke brukerhåndboka! Pinlig... Men nå har jeg gjort det, og det står at man kan velge passende format på komponentutgangen, deriblant 480p og 576p. Pent! Da er bare spørsmålet hvordan det ser ut med 480p, det høres lite ut på en 36" skjerm på 2-4 meters avstand. Men det får jeg vite når jeg har kjøpt en.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •