Noen som har erfaringer med multi-region BD spillere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har erfaringer med multi-region BD spillere?

Tenkte å kjøpe en BD spiller, og da bør den helst være sonefri. Noen som har erfaringer med gode spillere eller butikker som selger dette?

Noen som har brukt mod kit selv? (høres vanskelig ut pga lodding)

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv i Oppo tråden, tror de fleste der har litt erfaring.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thunderstorm77
    Tenkte å kjøpe en BD spiller, og da bør den helst være sonefri. Noen som har erfaringer med gode spillere eller butikker som selger dette?

Noen som har brukt mod kit selv? (høres vanskelig ut pga lodding)

Jeg kjøpte meg en multiregion Pioneer BPD-51FD fra Online Dvd Store, Region Codefree Dvd Player, Best Buy Dvd Players.
    Den fungerer slik at når spilleren står i standby så kan jeg velge sone fra fjernkontrollen.. Det er bare å trykke 1, 2 eller 3 før man skrur på spilleren.

Har også flashet spilleren med offisiell pioneer firmware uten at det har skapt noe problemer.

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vimes
    Jeg kjøpte meg en multiregion Pioneer BPD-51FD fra Online Dvd Store, Region Codefree Dvd Player, Best Buy Dvd Players.
    Den fungerer slik at når spilleren står i standby så kan jeg velge sone fra fjernkontrollen.. Det er bare å trykke 1, 2 eller 3 før man skrur på spilleren.

Har også flashet spilleren med offisiell pioneer firmware uten at det har skapt noe problemer.

Takk for tipset!

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Fikk en gjort såkalt ICOS-modifisering på min forrige spiller (BD55) hos DVDirect, og det har fungert helt utmerket. Dvs at den tar BD region A og B, samt alle regioner for DVD.

Selv om de henger litt etter mht modellutvalg/mod-kits, tror jeg de tar også nyere Sony og Pioneer-spillere. Prisen vil være ca NOK 1500-1800 inkl frakt.

Det er to grunner til at jeg ikke vil betale dette for å få en tilsvarende mod på min nye spiller. Den første er at man med dagens dollarkurs ofte kommer over den (u)magiske 200-kronersgrensen mht mva. Siden prisen på relativt nye BD-titler her hjemme nå er nede i kr 100 pr stk, ser jeg det ikke lenger som særlig attraktivt å importere.

Den andre grunnen er at ca 80% av BD-utgivelser i USA kan spilles på region B-spillere uten mod. Av de 25 filmene jeg kjøpte fra USA før jeg skiftet spiller, var det bare 5 som ikke kunne spilles på denne. Jeg får altså mye mer enn de fem filmene for de nærmere 2000kr det koster å gjøre min nye spiller sonefri.

De som evt er så heldige å få tak i en nyere brukt sonefri spiller, kan imidlertid få i både pose og sekk ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •