MP3 på DVD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: MP3 på DVD?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

MP3 på DVD?

Hei!

Må kjøpe nytt musikkanlegg for treningsstudioet jeg driver, Nidarø Treningssenter i Trondheim.

Har til nå leid ett lite anlegg anlegg med plass til 5 cder. Typisk minianlegg av plast-typen.

Tenkte nå å gå til kjøp av løskomponenter (reciever, DVD-spiller og skikkelige høytalere) for å lage DVD-plater med MP3-sanger. Blir jo ca. 70 cder på en DVD det, og da kan vi slippe å skifte cder hele tiden. Spørsmålet mitt er om de billige DVD-spillerne som har støtte for MP3 og DVD-R har støtte på MP3 PÅ DVD-R plater. Det er mest vanlig at det i beskrivelsen av produktet står at man kan spille MP3 på CD-R plater, men jeg har ikke sett nevnt at de kan spille av MP3 fra DVD-R plater.

Har noen kommentarer til dette? Har de fleste spillerne mulighet til å spille av DVD-plater stappfulle av MP3 filer?`Eller er det bare fra CD-R denne muligheten eksisterer?

Jeg var på OBS! Elektro her om dagen og selgeren der fortalte meg at MP3 fra DVD ikke var noen problemer, men da jeg ikke har sett at det står noe om dette i beskrivelsen av produktene på forskjellige forhandleres sider (men bare CD-R støtte for MP3) så er jeg litt skeptisk.

Håper på svar på dette egentlig enkle spørsmålet som jeg selvfølgelig må gjøre lengre enn nødvendig

Mvh,
    Einar B. Gilberg

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Einar

Jeg sjekket med min "Prix" DVD spiller til 400 kroner Tedelex TE-118 og den spiller DVD med MP3 på i alle fall. Filene ligger i album mapper på DVD plata. Vet ikke om den takler en DVD med 1000 sanger direkte inn men.. Da trenger du antageligvis en liten "monitor" F.eks en 12" TV eller noe for å bla i mappene.

Kanskje du bør teste spilleren du skal kjøpe med en DVD. Tror ikke merkespilleren til svogeren min taklet MP3 fra DVD. Tror det var en Pioneer spiller, men er ikke helt sikker.

Kenneth

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en JVC X et eller annet -33 som er 3 måneder gammel. Den takler ikke mp3 på dvd-plater. Det går kun med cd-r plater. Så jeg tror det vil variere fra merke til merke og modell til modell om det er støtte for dette.
    Dette skulle imidlertid ikke være så vanskelig å finne ut av. Brenn en dvd-plate full av mp3-filer og ta den med og test de spillerne som er aktuelle før du kjøper.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MAITE PDVD 7048 klarer det. Jeg har brukt DVD'er hvor albumene er i hver sin katalog

John Roger

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •